Отиди на
Форум "Наука"

Вашето мнение за спорта като цяло  

59 потребители са гласували

  1. 1. Какво е за вас спортът?

    • Необходимост е - такъв, какъвто е!
    • Необходими са някакви движения, нали "движението е живот", да, ама чак организиран спорт - клубове, отбори... - не, няма нужда!
    • Спортът може да бъде заменен с физически труд (копане на канали, прокопаване на тунели в скалите, бъркане на цимент, мъкнене на тухли и керемиди по строежите...)
    • Спортът е ненужно губене на време, дори не е нужно да бъде заместван с каквото и да е.
    • Аз "спортувам", гледайки спортни събития по кабелната телевизия и повече не ми е нужно.


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Повтарям разни факти, защото твоите твърдения стоят срещу фактите. Дотук от португалското четене на Тойнби излиза главно, че всички по-ярки прояви на дадена култура сочат упадъка й, който упадък обаче може да не е военен, материален, политически или икономически, а някакъв друг, вероятно морален. Е, смея да кажа, че съм учуден, но някак си не точно впечатлен. Ти ползваш дванайсеттомника на Тойнби, общо взето, като байряк, а не като отправна точка за самостоятели изводи.

За това с варварския свят бях допълнил, че и аз имам своите изводи по въпроса отпреди да ми попадне Ганшоф, но виждам, че не си правиш труда да четеш. При това положение не виждам защо да си губим времето един с друг. Впрочем, самата тема за безполезността на спорта остана във въздуха.

Ами ти също не си правиш труда да четеш. Все пак цялата ми тема се базира на Тойнби, единственият, който разнищва проблематиката на цивилизационното развитие. А ти не си го чел. За какво спорим тогава.

Кагато прочетеш Тойбни ще видиш, че 7 -те хиляди страници от книгата му изобилстват от факти, дати, години, цялата фактология, която изнася е забележителна, та е нуждо да се съкрати малко, така се раждат трите тома.

И нито едно от неговите, или в последствие, моите твърдения, не стоят срещу фактите. Проблемът е в теб и в твоята интерпретация на проблема. Смяташ, че растежът на една цивилизация е свързан с мостове, армии, пасища и монети, не парвиш разлика между основни понятия като държава и цивилизация, а ги отъждествяваш, и размахваш все повече и повече автори, които по никакъв начин не портиворечат на всичко казано досега, но няма как да го знаеш, след като си неподготвен по темата.

Ако познаваше достатъчно добре историята, да кажем така добре, както Тойнби, щеше да видиш, че в по-голяма си част тя е конфликт, противопоставяне, антагонизъм между трите елемента, на които се разпадат цивилизациите. Което е и изводът на Тойнби. Че периодът на разпадане и разлагане обикновено е по-продължителен от етапа на растеж. И цялата история изобилства от доказателства за това. Именно в постоянните конфликти, предизвикателства и тяхното решаване се раждат всички ценни неща.

Например бароковата архитектура. Прекрасна, ще кажеш. Разцвет. Ами така е.Но тя е плод на конфликта между католичесакта църква, станала прекалено настъпатела, и отприщената Реформация, което предизвиква криза и военни конфликти в европа, и следва да се разглежда именно като такава.

Относно упадъка. Упадъкът може да е всякакъв. Тук говорим за разпадане и разлагане на цивилизацията, това е много продължителен и сложен етап, и само в последния си момент става упадък или колапс. Разпадането на цивилизацията е свързано с разпадане на цивилизацията на два противопоставящи се елемента, а разлагането разкрива техните взаимодействия. В този етап на разпадане и разлагане обаче може да има както военно, така и архитектурен, литературен икономически и тн. разцвет, но това не пречи да настъпи колапс. Ако си беше направил труда да попрочетеш малко това, което постоянно засягам, щеше всичко да е ясно и нямаша постоянно да разяснявам кое какво е.

Отделно ме навяват мисли, че размахването ти на автори наляво и дясно, които изобщо не се занимават с тойнби нито той с тях, т.е конфликт няма, само ти го виждаш поради незнание,

та дори самите автори или част от тях също ти се губят. Ето ти един Гибън например, предполагам знаеш най-известният му труд "Залез и упадък на Римската империя" и започва от управлението на Марк Аврелий насетне, а ти настойчиво обясняваше тук, че нито упадък, нито залез има, а напротив, сечали монети и даже пасища имало.

Съвсем оплете конците на автори и тези. Или не си чел, или си чел, наизустил, но не си вникнал. А аз тук внимателно анализирам един автор, доста плодовит при това, а не размахвам напразно имена наляво и надясно.

  • Мнения 460
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува

Ами ти също не си правиш труда да четеш. Все пак цялата ми тема се базира на Тойнби, единственият, който разнищва проблематиката на цивилизационното развитие. А ти не си го чел. За какво спорим тогава.

Кагато прочетеш Тойбни ще видиш, че 7 -те хиляди страници от книгата му изобилстват от факти, дати, години, цялата фактология, която изнася е забележителна, та е нуждо да се съкрати малко, така се раждат трите тома.

И нито едно от неговите, или в последствие, моите твърдения, не стоят срещу фактите. Проблемът е в теб и в твоята интерпретация на проблема. Смяташ, че растежът на една цивилизация е свързан с мостове, армии, пасища и монети, не парвиш разлика между основни понятия като държава и цивилизация, а ги отъждествяваш, и размахваш все повече и повече автори, които по никакъв начин не портиворечат на всичко казано досега, но няма как да го знаеш, след като си неподготвен по темата.

Ако познаваше достатъчно добре историята, да кажем така добре, както Тойнби, щеше да видиш, че в по-голяма си част тя е конфликт, противопоставяне, антагонизъм между трите елемента, на които се разпадат цивилизациите. Което е и изводът на Тойнби. Че периодът на разпадане и разлагане обикновено е по-продължителен от етапа на растеж. И цялата история изобилства от доказателства за това. Именно в постоянните конфликти, предизвикателства и тяхното решаване се раждат всички ценни неща.

Например бароковата архитектура. Прекрасна, ще кажеш. Разцвет. Ами така е.Но тя е плод на конфликта между католичесакта църква, станала прекалено настъпатела, и отприщената Реформация, което предизвиква криза и военни конфликти в европа, и следва да се разглежда именно като такава.

Относно упадъка. Упадъкът може да е всякакъв. Тук говорим за разпадане и разлагане на цивилизацията, това е много продължителен и сложен етап, и само в последния си момент става упадък или колапс. Разпадането на цивилизацията е свързано с разпадане на цивилизацията на два противопоставящи се елемента, а разлагането разкрива техните взаимодействия. В този етап на разпадане и разлагане обаче може да има както военно, така и архитектурен, литературен икономически и тн. разцвет, но това не пречи да настъпи колапс. Ако си беше направил труда да попрочетеш малко това, което постоянно засягам, щеше всичко да е ясно и нямаша постоянно да разяснявам кое какво е.

Отделно ме навяват мисли, че размахването ти на автори наляво и дясно, които изобщо не се занимават с тойнби нито той с тях, т.е конфликт няма, само ти го виждаш поради незнание,

та дори самите автори или част от тях също ти се губят. Ето ти един Гибън например, предполагам знаеш най-известният му труд "Залез и упадък на Римската империя" и започва от управлението на Марк Аврелий насетне, а ти настойчиво обясняваше тук, че нито упадък, нито залез има, а напротив, сечали монети и даже пасища имало.

Съвсем оплете конците на автори и тези. Или не си чел, или си чел, наизустил, но не си вникнал. А аз тук внимателно анализирам един автор, доста плодовит при това, а не размахвам напразно имена наляво и надясно.

футболът и чалгата, вървейки ръка за ръка, са белег за упадък, варваризация, вулгаризация и изпускане на обществото

"Упадък на обществото"? Какво значи това?

И какво следва от това?

Как определяме, че това е "вредно", и спрямо какво е "вредно"? Не е ли по-хубаво обществото да "изпуска парата" така, а - не - във войни, създаване и налагане на доктрини..?

Чалгата е нашата градска/заведенийна "фолк" музика, и тя, мисля, има своите корени в миналото.

..Няма народ без такава.. Смятам че да искаме и очакваме обратното, или да искаме (просто като пожелание) тя да се подмени с друга някаква фолклорна (и каква по-точно?), обективно представлява безумие и/или вид хитлеризъм.

  • Глобален Модератор
Публикува

Въх, какви силни думи в защита на чалгата...

Тази музика не е нито "градска" (като старите градски песни по времето около втората световна война), нито е народна (като истинската народна/фолклорна музика). Това е музика от Анадола, принадлежаща на циганите и турците. А също така - и на малоазийските гърци и сърбите, които са я възприели далеч преди нас. Ние сме я заимствали (да не кажа "крали безогледно) от всички тях - цигани, турци, сърби, европейски и малоазийски гърци.

Аз, когато сравнявам футбола с най-мазната чалга, имам предвид, че и двете са ми абсолютно противни и ги слагам на едно ниво по степента на отвращение, което изпитвам към тия две явления.

Тая музика е най-яркия пример за упадъка на моралните ценности, на нравите и на музикалните вкусове. Обаче е модерна. И, по думите на един съсед, който от black metal (групи като Venom) премина на сръбска и българска чалга. Първата се слушала в компания на маса, отрупана с алкохол. Втората, "понеже я слушат готини мадами". А, че тия "готини" мадами имат в главите си, вместо мозък, Гранд Каньон, пълен с боза (водка, бръмбари...), това е друга тема. Е, някои от тях имат, наместо мозък, и един конец, държащ ушите им; за да не паднат на земята (ушите).

  • Upvote 1
  • Потребители
Публикува

Въх, какви силни думи в защита на чалгата...

Тази музика не е нито "градска" (като старите градски песни по времето около втората световна война), нито е народна (като истинската народна/фолклорна музика). Това е музика от Анадола, принадлежаща на циганите и турците. А също така - и на малоазийските гърци и сърбите, които са я възприели далеч преди нас. Ние сме я заимствали (да не кажа "крали безогледно) от всички тях - цигани, турци, сърби, европейски и малоазийски гърци.

Аз, когато сравнявам футбола с най-мазната чалга, имам предвид, че и двете са ми абсолютно противни и ги слагам на едно ниво по степента на отвращение, което изпитвам към тия две явления.

Тая музика е най-яркия пример за упадъка на моралните ценности, на нравите и на музикалните вкусове. Обаче е модерна. И, по думите на един съсед, който от black metal (групи като Venom) премина на сръбска и българска чалга. Първата се слушала в компания на маса, отрупана с алкохол. Втората, "понеже я слушат готини мадами". А, че тия "готини" мадами имат в главите си, вместо мозък, Гранд Каньон, пълен с боза (водка, бръмбари...), това е друга тема. Е, някои от тях имат, наместо мозък, и един конец, държащ ушите им; за да не паднат на земята (ушите).

1. Чалга се изпълнява във всички балкански страни от стотици години насам.

2. Каква музика се е изпълнявала според теб във заведенията преди 150-200 години? Стари градски (както пишеш и внуваваш), естрадни,.. или чалга?

3. Няма значение какво ми е противно или приятно..Това за моралните ценности не го разбрах?

4. "Металът" никога не е бил автентичната българска масова музика, така че какво е казал познатият ти, е без значение за дискусията .. Тук искам да пипитам "какво му е ценното и възвишеното в това певци с режещи гласове ... да ти пикаят на главата от сцената"?..

5. На готините мадами-певачки не им е работата да си мерят акъла на килограм, а да пеят добре..Сексуалността и красотата са разменна стока в шоу бизнеса и са важни при певиците, няма значение дали изпълват негърски рап, рок, друг поп, или български поп-фолк...Аз много рядко случам "чалга" ("поп -фолк" е комерсиалното и название) но се възхищвам на певческите уменията и гласовете на много от тези певици (вярно е че има и плява, но всико си е дошло или ще си дойде на мястото - в този бизнес са впрегнати най-добрите тексописци, композитори, изпълнители в България)..

Ето една интересна дискусия по този въпрос, препоръчвам да се прочетат доводите на "тони":

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:j6P-B5wraU4J:forum.abv.bg/lofiversion/index.php/t5265.html+%D0%90%D0%91%D0%92+%D0%A4%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B8+%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B0!+toni&cd=1&hl=bg&ct=clnk&gl=bg&client=firefox-a

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HC0zMJdsA60J:forum.abv.bg/lofiversion/index.php/t5265-50.html+forum.abv.bg/lofiversion/index.php/t5265.html&cd=2&hl=bg&ct=clnk&gl=bg&client=firefox-a

  • Потребители
Публикува

Чакайте, чакайте. Майната й на чалгата, чалга в съвременния й "поп-фолк" вид никой нормален човек не харесва. Ставаше дума за:

- спорта като дейност,

- организирания спорт като зрелище,

- организирания спорт и свързаните с него чалгаджийски прояви.

Да си стоим на темата. Тичане, велосипедизъм, плуване, фехтовка, мач с момчетата в неделя, катерене... Гледане на мачове, футболни емоции - и хулигански прояви, и вълнение около трапезата по време на Световното. За тия неща, ползата и вредата от тях става дума.

Впрочем, дето вика Историкът, резултатът от анкетата, ако още хора гласуват и се задържи такъв, ще означава, че посетителите на БГ-наука хич не си падат по физическата активност и я свързват със загуба на време и/или простотия. Което, според мен, е грешна нагласа.

Алва, чел съм българското издание на Тойнби и ми стига, за да намеря вътре противоречия - както чисто вътрешни, така и с историческите факти. Т, както се вижда, не си си направил труда да четеш история, но имаш мнение за нея. По-точно повтаряш това на св. Арнълд.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ник, аз не казвам, че металът е автентична българска музика. А, че от една крайност съседът ми отиде в друга.

Простотии се пеят не само в чалгата; има ги и в рапа, и в метъла.

Естествено, че ако слушаш метал, за теб той е ценност, а чалгата и рапът не са. И обратното.

Колкото до гласовете на певците, певецът на Motorhead пее почти без глас, други певци крещят и се дерат (Accept, Merciful fate, Razor, Judas priest)... А знаеш ли, че певецът на Manowar по образование е оперен певец? Същото се отнася и за певиците на Therion и на Nightwish. Кажи сега, коя чалга певачка ЕДНОВРЕМЕННО е и оперна певица? Ивана ли, Драгана ли, Глория и Малина ли, Цеца, Меца или - друга? Кондьо, Мишо Шамара, Коцето, Азис или - друг?... Колко от тях могат да пеят друго, примерно рок (че уж е по-лесно) или народни песни - истинския автентичен български фолклор? Чалга-певиците са повече порно-звезди, отколкото истински певици или музикантки.

А знаеш ли, че има метал-балади, че Металика свиреха със симфоничен оркестър?

А, че Апокалиптика свирят музиката на Металика - те са няколко челисти, а отскоро имат и барабанист? Музиката им съдържа елементи от класическа музика, нео-класически метъл, траш метъл и симфоничен метъл.

---

Маноле, тя темата си е за спорта. Не отричаме. Ама понякога темите правят завои. И дискусията отива в неочаквани посоки.

В един друг форум имаше тема за Хари Потър. Тя "тръгна" в посока на пародиите на Хари Потър (Хари Смотър и мн. др.), минахме през походите на Александър III Македонски, Римската империя, варварите... Накрая темата спря на съвременния варваризъм и вандализъм, на днешната байганьовщина. Форумът бе затворен, та не разбрахме накъде би продължила тази тъй интересна темичка...

Потребителите на форума явно предпочитат виртуалното общуване, отколкото - спортуването, без значение - самостоятелно или - в група.

---

Алвасарейро, започни да отделяш внимание и на темите в историческите раздели!

Само ще спечелиш. "Излишни знания", разбира се - по думите на един познат банков служител (кредитен инспектор в известна банка).

  • Потребители
Публикува

Чакайте, чакайте. Майната й на чалгата, чалга в съвременния й "поп-фолк" вид никой нормален човек не харесва. Ставаше дума за:

- спорта като дейност,

- организирания спорт като зрелище,

- организирания спорт и свързаните с него чалгаджийски прояви.

Да си стоим на темата. Тичане, велосипедизъм, плуване, фехтовка, мач с момчетата в неделя, катерене... Гледане на мачове, футболни емоции - и хулигански прояви, и вълнение около трапезата по време на Световното. За тия неща, ползата и вредата от тях става дума.

Впрочем, дето вика Историкът, резултатът от анкетата, ако още хора гласуват и се задържи такъв, ще означава, че посетителите на БГ-наука хич не си падат по физическата активност и я свързват със загуба на време и/или простотия. Което, според мен, е грешна нагласа.

Алва, чел съм българското издание на Тойнби и ми стига, за да намеря вътре противоречия - както чисто вътрешни, така и с историческите факти. Т, както се вижда, не си си направил труда да четеш история, но имаш мнение за нея. По-точно повтаряш това на св. Арнълд.

Както казах има и плява сред изпълнителите, но поп-фолка се слуша в Сърбия (от десетки години), в Македония, в Гърция, в Румъния, така че не те разбирам какво искаш да кажеш с това че поп-фолка не се "харесвал на никой нормален човек"? Ти каква музика харесваш?

Във всяка българска кръчма или ресторант в България, певачките изпълняват поп-фолк парчета, и на никого не е хрумнало да ги оплюе или освирка, само ние "ентелигентите" решихме че поп-фолка е лошо и упадъчно? Защо не си представим как би прочвучал звучал "Шопен" или Бетховен, или още по-комично - или някоя българска "Мадона" във българската кръчма или ресторант? Глишев, поп-фолка ясно е в основата на нашата култура, в "кръвта ни" (както се казва), така както в "кръвта" (в културата) на белите американци е "кънрито"..А Алвито не го гледай, той е наполовина германец и е живял в Германия (според неговите думи), и сигурно е приел и част от германската култура и нагласи.

  • Потребители
Публикува

Ник, аз не казвам, че металът е автентична българска музика. А, че от една крайност съседът ми отиде в друга.

Простотии се пеят не само в чалгата; има ги и в рапа, и в метъла.

Естествено, че ако слушаш метал, за теб той е ценност, а чалгата и рапът не са. И обратното.

Колкото до гласовете на певците, певецът на Motorhead пее почти без глас, други певци крещят и се дерат (Accept, Merciful fate, Razor, Judas priest)... А знаеш ли, че певецът на Manowar по образование е оперен певец? Същото се отнася и за певиците на Therion и на Nightwish. Кажи сега, коя чалга певачка ЕДНОВРЕМЕННО е и оперна певица? Ивана ли, Драгана ли, Глория и Малина ли, Цеца, Меца или - друга? Кондьо, Мишо Шамара, Коцето, Азис или - друг?... Колко от тях могат да пеят друго, примерно рок (че уж е по-лесно) или народни песни - истинския автентичен български фолклор? Чалга-певиците са повече порно-звезди, отколкото истински певици или музикантки.

А знаеш ли, че има метал-балади, че Металика свиреха със симфоничен оркестър?

А, че Апокалиптика свирят музиката на Металика - те са няколко челисти, а отскоро имат и барабанист? Музиката им съдържа елементи от класическа музика, нео-класически метъл, траш метъл и симфоничен метъл.

---

Маноле, тя темата си е за спорта. Не отричаме. Ама понякога темите правят завои. И дискусията отива в неочаквани посоки.

В един друг форум имаше тема за Хари Потър. Тя "тръгна" в посока на пародиите на Хари Потър (Хари Смотър и мн. др.), минахме през походите на Александър III Македонски, Римската империя, варварите... Накрая темата спря на съвременния варваризъм и вандализъм, на днешната байганьовщина. Форумът бе затворен, та не разбрахме накъде би продължила тази тъй интересна темичка...

Потребителите на форума явно предпочитат виртуалното общуване, отколкото - спортуването, без значение - самостоятелно или - в група.

---

Алвасарейро, започни да отделяш внимание и на темите в историческите раздели!

Само ще спечелиш. "Излишни знания", разбира се - по думите на един познат банков служител (кредитен инспектор в известна банка).

Оставете сравненията с "автентичния български фолклор", това са тенденциозни похвати.Той е труден за изпълнение изобщо, но аз съм сигурен че половината от поп-фолк звездите ще се справят по-добре от старо-градко-кръчмарските изпълнители, или от западналите българки естрадни или рокаджийски такива! Сравняваш несравними неща..

И какво ако поп-фолк изпълнителните приличат на красиви и секси бомби и порнозвезди? Да те попитам.. Кое е по-приятно за теб: да гледаш грозника и антиестета Васко Кеца или други такива (повечето от естрадните ни величия),.. или една поп-фолк секс-бомба и красавица? Щото за мен определено първото не е за предпочитане ;)!!

  • Глобален Модератор
Публикува

Да гледам е едно, а да слушам е съвсем друго. Визията не е толкова важна, ако си отишъл на концерт да слушаш.

Ама повечето "красавици" и "секс бомби" в чалгата са изкуствени - с грим, със силикон... И много от тях си приличат. Като ксерокопирани са. Трябва много да си свикнал с визията на всяка една от тях, за да можеш да ги различиш.

Пред тези изкуствени... не знам как да ги нарека, предпочитам да слушам и да гледам Доро Пеш, Джоан Джет, Лита Форд, Блонди, Таря Турунен, Милена Славова... Не са само те, но да не те оттегчавам с имена.

  • Харесва ми! 1
  • Потребители
Публикува

ОК, да си говорим за музика :) Или, дето викаше мисис Робинсън в "Абсолвентът": "Let's discuss... Art". С безкрайно отвращение :)

Междувременно не забравяйте анкетката, че ми е интересно. Аз наистина далеч не съм най-спортният тип и рядко гледам мачове, но понякога си има такива, дето не са за изпускане, а и наистина обичам да поплувам и да потърча из парка. И фехтовката, де, без да съм много добър. Всъщност до доста скоро ме мързеше зверски, но напоследък просто ми е приятно. И винаги съм си падал по ходене из планините. Ама не с лифта до Алеко, обяд и слизане, а ходене от сутринта до вечерта по чукарляците. И не виждам нищо антиинтелектуално в това.

Такива ми ти неща. Да видим сега...

Ник, ти ли питаше какво толкоз против чалгата? Ами, плоска ми е. Текстовете са откровено наивни, когато не са цинични. Виждам, че има два типа чалга - "романтична" и "просташка". В едната се пее за любов, в другата - за коли, "тирбушона в тапата", "на т'слата др'шката", "к'во й туй ньещо" и прочие. Първият тип ми е скучен и леко лигав, а вторият - силно дразнещ. От откровените чалгии харесвам една-единствена, защото е направена със страхотно чувство за хумор: "Евалла бе, Живков" на някакво циганче, наречено Панко. Пукам се от смях на нея, всъщност след малко ще я постна за поздравче на Т 34, форумния комунист.

Има стократно по-добра музика от чалгата - и като качество на изпълнението, и като текстове, и като разнообразие на мелодиите. При това - пак подходяща за купони и трапези. За тежки трапези най-доброто, естествено, си остава старият ашлашки фолклор - "Черно фередже", "Контрол", "Подуене блус бенд".

За мрачни кочовски запои - метъл до дупка, Dead can Dance, Хиподил, руски военни балади ("Нас извлекут из-под обломках"), стари пруски и български маршове, кахърен студен джаз от трийсетте и каквото друго ти душа сака.

За купони с мацки, то е ясно - Джо Кокър, ебаси, Реята (Чарлз), почти всякакъв поп (брит-поп за предпочитане), реге, ска, Лимбо-рок, Патрисия Каас, Ъпсурт, Niyaz (о, да, Нияз...), пак джазец и те така. Ама то аз и по чалгаджийки никога не съм си падал - излизат скъпо, глупави са, та чак да ти се дореве и не умеят ни да се облекат, ни да се гримират, ни да се държат, а нямат и вкус за кино и театър. Предпочитам филоложки, културоложки, исторички, може юристки и икономистки (но с едно наум), в редки случаи - дванайсетокласнички, но от по-бойния тип (хубаво, че жената не чете какви ги пиша). И никога, ама никога чалгаджийки.

А за фон като работя или ви пиша глупости тука - почти непрекъснато въртя барокови неща или църковна музика. В момента слушам Дивна Любоевич. Да, сръбкиня е, ама си потърси Divna Ljubojevic в Ютюбето да видиш какво пее и как го пее.

Чалгата е предназначена за конкретна таргет-група: таксиметрови и тираджийски шофьори, келнери в трета ръка кръчмици, охранители, полицаи и пр. Пролетарска музика.

  • Потребители
Публикува

Да гледам е едно, а да слушам е съвсем друго. Визията не е толкова важна, ако си отишъл на концерт да слушаш.

Ама повечето "красавици" и "секс бомби" в чалгата са изкуствени - с грим, със силикон... И много от тях си приличат. Като ксерокопирани са. Трябва много да си свикнал с визията на всяка една от тях, за да можеш да ги различиш.

Пред тези изкуствени... не знам как да ги нарека, предпочитам да слушам и да гледам Джоан Джет, Лита Форд, Блонди, Таря Турунен, Милена Славова... Не са само те, но да не те оттегчавам с имена.

И какво искаш да внушиш, че поп-фолк певиците не могат да пеят ли?

Извинявай, ама трябва да съм на смъртно легло, за седна да гледам и слушам Милена Славова... Тя ако е най-добрият предствител на българския рок или естрада - жална ни майка..

______________________________________

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0

Софи Маринова (София Маринова Каменова) е българска поп-фолк изпълнителка от цигански произход. Отличава се с изключителен вокален диапазон обхващащ 5 октави.

_____________________________________

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%8F

Анелия (Анелия Георгиева Атанасова) е българска поп-фолк певица. Носителка е на повече от 20 отличия от награди за музика, както и на многобройни призове за красота и визия. Албумите ѝ са разпродадени в над 230 000 копия.

Има 21 хита, достигнали до #1 в българските музикални класации. Анелия е единствената българска изпълнителка с три песни в Топ 5 на годишна музикална класация - "Планета хит 100" за 2003г., където съответно на пето, трето и първо място са "Обичай ме", "Само мене нямаш" и "Погледни ме в очите - ремикс".

_________________

http://www.nikol-scan.hit.bg/images/IMG_0009.jpg

ДИСКОГРАФИЯ:

Дебютният албум на Никол разчупва стандартните рамки в музикалното и имиджово отношение, с което поставя началото на една нова различна концепция за представянето й на българския пазар.

За разлика от много свои колежки, русото изкушение заложи на дебютен албум с изцяло авторски песни. Че не е сгрешила в желанието си да е различна и "друга", го дoказа интересът на феновете й. За броени месеци "Друга жена" бе изчерпан от рафтовете на музикалните магазини и това неминуемо доведе до ретираж.

Музиката в албума в по-голямата си част е на Йовко Петров, той се изявява и като аранжьор, и като човека, облякъл емоцията на песента в текст. Красимир Гюлмезов също има музикален принос за цялостното звучене - негови са "Мисля за теб" и заглавната "Друга жена". Безспорни хитове са вече клипираните "Вкус отровен", "Всичко свърши", "Сто години", "Спомен сив", а феновете на съвременната музика ще останат приятно изненадани от "Мой ще си", "Само с теб", "Нежно докосване" и "Черна магия". Стиловото разнообразие в албума е другата изненада за тях – нежни балади,дискотечен поп и огнени ритми се преплитат в 12 песни.

"Друга жена" е много разнообразен и с изключително модерно звучене. Завладяващ албум, който е на границата между модерният поп- фолк и денс музиката. Това е първият албум на певицата, който влкючва 12 песни и всичките са авторски.

______________________

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%81%D0%B8_%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0

Деси Слава е родена в Раднево на 7 март 1979 г. Родителите ѝ се развеждат, когато тя е само на 6 години. Като дете тя тренира карате и мечтае да стане полицай. Започва да се занимава с пеене още в 5 клас. На 14 години спечелва и първата си награда от музикален конкурс. Скоро след това, на един конкурс я чува Минчо Атанасов, ръководител на оркестър "Раднево", който остава впечатлен от таланта ѝ, и затова решава да я покани да стане солистка на оркестъра. На 17 години, Деси бива чута и от известната народна певица Вълкана Стоянова, която също остава впечатлена от необикновенния ѝ талант. Не след дълго, Вълкана започва да й дава уроци, а след известно време вече започва и да я нарича "втората Вълкана", считайки я за своя достойна музикална наследничка.

______________________

Силикон и грим? ...Нима наричаш и приемаш Никол, Анелия, Софи Маринова, Десислава за неестетични?

  • Потребители
Публикува

О, Боже, темата заби в мъртвите сибирски полета... тука ся говори против Негово Величество Султана, аз излазям. Срамота...

  • Upvote 1
  • Глобален Модератор
Публикува

Да, бе, върха на сладоледа (пардон - на естетиката) са. Нямам думи. :head_hurts_kr:

Въпрос на естетически критерии и на вкус, изградени през годините. Да, Милена може да не е на нивото на Таря Турунен или на Доро Пеш, ама съм израстнал с нейните песни, а не - с българска чалга с крадени и обработени (понякога - до неузнаваемост) мелодии.

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува

Както казах има и плява сред изпълнителите, но поп-фолка се слуша в Сърбия (от десетки години), в Македония, в Гърция, в Румъния, така че не те разбирам какво искаш да кажеш с това че поп-фолка не се "харесвал на никой нормален човек"? Ти каква музика харесваш?

Във всяка българска кръчма или ресторант в България, певачките изпълняват поп-фолк парчета, и на никого не е хрумнало да ги оплюе или освирка, само ние "ентелигентите" решихме че поп-фолка е лошо и упадъчно? Защо не си представим как би прочвучал звучал "Шопен" или Бетховен, или още по-комично - или някоя българска "Мадона" във българската кръчма или ресторант? Глишев, поп-фолка ясно е в основата на нашата култура, в "кръвта ни" (както се казва), така както в "кръвта" (в културата) на белите американци е "кънрито"..А Алвито не го гледай, той е наполовина германец и е живял в Германия (според неговите думи), и сигурно е приел и част от германската култура и нагласи.

Аз пък имам аргумент за упадъчността и липсата на естетика на чалгата. Тъй като тя се явява елемент от културата на османците от анадола, а пък те, както надълго и широко обяснявах в една друга тема, са недоразвита цивилизация, спряла развитието си едва родена, то логично е, че и всичко, което правят, да речем, музиката им, също е примитивна, продукт на една недоразвита и спряла развитието си цивилизация, без еволюция, то затова и в чалгата еволюция няма. С една дума, чалгата е рожба на примитиви.

  • Upvote 1
  • Глобален Модератор
Публикува

Чалгата се създава от примитиви, изпълнява се от примитиви и нейните потребители също са примитиви. Същото се отнася и за рапа.

Разбира се, възможно е да има и изключения, но те само биха потвърдили правилото. Е, в момента се опитват да правят по-сполучливи текстове и да разнообразяват и чалгата, и рапа. Да се надяваме, че тези два музикални стила ще се развият, ще еволюират в някаква по-положителна посока.

Все пак, музиката и песните имат и възпитателна, и пропагандна функция.

  • Upvote 2
  • Потребител
Публикува

Освен глас, трябва да имаш и естетическо чувство. Чувство за вкус.

Циците и задникът не са естетика, а - първичен инстинкт.

Естетиката е поне две нива отгоре, затова има мода.

  • Upvote 1
  • Потребители
Публикува

ОК, да си говорим за музика :) Или, дето викаше мисис Робинсън в "Абсолвентът": "Let's discuss... Art". С безкрайно отвращение :)

Междувременно не забравяйте анкетката, че ми е интересно. Аз наистина далеч не съм най-спортният тип и рядко гледам мачове, но понякога си има такива, дето не са за изпускане, а и наистина обичам да поплувам и да потърча из парка. И фехтовката, де, без да съм много добър. Всъщност до доста скоро ме мързеше зверски, но напоследък просто ми е приятно. И винаги съм си падал по ходене из планините. Ама не с лифта до Алеко, обяд и слизане, а ходене от сутринта до вечерта по чукарляците. И не виждам нищо антиинтелектуално в това.

Такива ми ти неща. Да видим сега...

Ник, ти ли питаше какво толкоз против чалгата? Ами, плоска ми е. Текстовете са откровено наивни, когато не са цинични. Виждам, че има два типа чалга - "романтична" и "просташка". В едната се пее за любов, в другата - за коли, "тирбушона в тапата", "на т'слата др'шката", "к'во й туй ньещо" и прочие. Първият тип ми е скучен и леко лигав, а вторият - силно дразнещ. От откровените чалгии харесвам една-единствена, защото е направена със страхотно чувство за хумор: "Евалла бе, Живков" на някакво циганче, наречено Панко. Пукам се от смях на нея, всъщност след малко ще я постна за поздравче на Т 34, форумния комунист.

Има стократно по-добра музика от чалгата - и като качество на изпълнението, и като текстове, и като разнообразие на мелодиите. При това - пак подходяща за купони и трапези. За тежки трапези най-доброто, естествено, си остава старият ашлашки фолклор - "Черно фередже", "Контрол", "Подуене блус бенд".

За мрачни кочовски запои - метъл до дупка, Dead can Dance, Хиподил, руски военни балади ("Нас извлекут из-под обломках"), стари пруски и български маршове, кахърен студен джаз от трийсетте и каквото друго ти душа сака.

За купони с мацки, то е ясно - Джо Кокър, ебаси, Реята (Чарлз), почти всякакъв поп (брит-поп за предпочитане), реге, ска, Лимбо-рок, Патрисия Каас, Ъпсурт, Niyaz (о, да, Нияз...), пак джазец и те така. Ама то аз и по чалгаджийки никога не съм си падал - излизат скъпо, глупави са, та чак да ти се дореве и не умеят ни да се облекат, ни да се гримират, ни да се държат, а нямат и вкус за кино и театър. Предпочитам филоложки, културоложки, исторички, може юристки и икономистки (но с едно наум), в редки случаи - дванайсетокласнички, но от по-бойния тип (хубаво, че жената не чете какви ги пиша). И никога, ама никога чалгаджийки.

А за фон като работя или ви пиша глупости тука - почти непрекъснато въртя барокови неща или църковна музика. В момента слушам Дивна Любоевич. Да, сръбкиня е, ама си потърси Divna Ljubojevic в Ютюбето да видиш какво пее и как го пее.

Чалгата е предназначена за конкретна таргет-група: таксиметрови и тираджийски шофьори, келнери в трета ръка кръчмици, охранители, полицаи и пр. Пролетарска музика.

Турбушони? Объркал си се с рапа или рока..В чалгата основно се пее за любов. Вземи коя то и да е поп фолк изпълнителка от България, Сърбия, Македония, Турция..Пее се за любов, не се пее за багатури или каубой :)..

Боже боже.. Изпълнителките били глупави? Ами що, рокаждиите и естрадните са със 140 коефициент на "ентелигентност" ли?.. С кои по-точно поп изпълнителки си говорил и си ги виждал на живо? И имаш "ентелигенто-метър" ли?

Ставате смешни и жалки с тенденциозните си похвати, мен ако питаш!

Пълни глупости пишеш.. Във всеки ресторант с певачка, репертоарът на певиците и включват поп-фолк парчета.. Да не искаш да кажеш клиентелата се състои от "охранители, полицай и сервитори"? Във фирмата, в която работя, поне 65 процента сме вишисти - професионалисти (останалите са среднисти такива), мога да те уверя в кръчма, и при събирания всички слушаме поп-фолк парчетата..

  • Глобален Модератор
Публикува

Май казахме, каквото имахме за казване по темата за чалгата и рапа, уточнихме позициите си и параметрите на ситуацията.

Сега нека се върнем към основната тема.

  • Глобален Модератор
Публикува

Така е в чалгата наистина се пее за любов и то само за любов. Но да уточним за каква точно любов. Ето ги всичките възможни варянти за текст на поп-фолк песен, възможно най-културно обяснени:

- ти искаш да правим секс, аз не искам (забавно-подигравателен музикален съпровод)

- аз искам да правим секс, ти не искаш - (тъжна и баладична песен)

- аз искам да правим секс и ти искаш да правим секс (песен за душата, веселба)

Е това е всичко! Приятно слушане :bye1:

  • Потребители
Публикува

Има и четвърти вид: и двамата искат, но обективни обстоятелства не позволяват (много тъжно).

Колкото до тирбушона, моля:

Тирбушона - в тапата

Това не е нито рап, нито рок и не съм се объркал.

  • Потребители
Публикува

Освен глас, трябва да имаш и естетическо чувство. Чувство за вкус.

Циците и задникът не са естетика, а - първичен инстинкт.

Естетиката е поне две нива отгоре, затова има мода.

Хайде пак:

Както написах всички поп-изпълнителки и голяма част от поп изпълнителите (Мик Джагър и други) подчертават сексуалността си, и това е нещо нормално в бизнеса. При някои това се подчертва и с лесбийски изпълнения

После, чувството за естетика (ететичното чувство и възприяие) е специфично и лично.. Аз твърдя по-горе че Никол, Анелия, Софи Маринова, Десислава са също така естетични (освен и сексапилни, ако това се е имало в предвид), или "имат чувство за вкус" (според твоето определение, въпреки че то е неправилно!), създават естетичност и красота, имат естетична визия.. Ти ако ако твърдиш или мислиш обратното, аргументирай се конкретно, но не ми казвай "защото имат цици и задници, и аз вдигам п..ката(т.е ти я вдигаш!) като ги гледам" (демек имат само сексуалност за теб), става ли?.

  • Потребители
Публикува

Катинар трябва.

  • Потребители
Публикува

Така е в чалгата наистина се пее за любов и то само за любов. Но да уточним за каква точно любов. Ето ги всичките възможни варянти за текст на поп-фолк песен, възможно най-културно обяснени:

- ти искаш да правим секс, аз не искам (забавно-подигравателен музикален съпровод)

- аз искам да правим секс, ти не искаш - (тъжна и баладична песен)

- аз искам да правим секс и ти искаш да правим секс (песен за душата, веселба)

Е това е всичко! Приятно слушане :bye1:

виж сега има и плява , но защо се хвашате за нея, и аджеба откъде я изравяте от помията?

Покажи ми една песен на Никол, Софи Маринова, Десислава, Анелия, Ивана, в която да има такива думи?

  • Потребители
Публикува

Има плява, да. Само плява. И тирбушончета.

  • Потребители
Публикува

Има и четвърти вид: и двамата искат, но обективни обстоятелства не позволяват (много тъжно).

Колкото до тирбушона, моля:

Тирбушона - в тапата

Това не е нито рап, нито рок и не съм се объркал.

Пич, както ти казах във тестовете и в музиката (че и в изпълненията) има и плява и кал, а честно казано не знам какъв кеф ти прави да се ровиш в нея и да замеряш? Покажи ми една песен на Никол, Анелия, Десисласва, Ивана, Софи Маринова, в която да има нещо различно от романс, и после да говорим, става ли?

В противен случай (ако не намериш такава), моля замълчи..

Guest
Тази тема е заключена!

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!