Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Вижте сега, грамотността не е само проблем на образованието. То е и на родителите (т.е. образованието е задължение на родителите (в ранни години) и на индивида (в по-зрели), не само на държавата е отговорна за това) най-вече. Допълнетелно (към родителите) е и средата, тъй като родителите могат, ако не да изберат (а това е възможно с избиране на подходящо у-ще например), то да насочват и контролират средата особено в по-ранните години. И на края това е проблем (проблем, като задача) на самия индивид. Гледам тук има хлапе, което пита какво да чете, а е на 14-сет вече. Дъщеря ми е на толкоз и не че чете, колкото ми се иска (голям проблем ми е :(), но почна да подпитва.

  • Глобален Модератор
Публикува

ето това е простотия в най-чист вид. Че вече и със чуждестранен резонанс:

Божидар Димитров - българският юмрук Божи

Един гневен български министър проклина неверния си народ, пише швейцарският всекидневник "Тагесанцайгер", цитиран от "Дойче веле"

Със заглавие "Българският юмрук Божи" и подзаглавие "Един гневен български министър проклина неверния си народ" швейцарският всекидневник "Тагесанцайгер" помества язвителна статия за министър Божидар Димитров:

Първо голите факти:

в България при разкопки в черноморския град Созопол са намерени човешки кости и един зъб. Намирали се в урна, открита в стария манастир на днес необитаемия остров "Свети Иван".

А ето и интерпретациите:

ръководителят на разкопките тутакси приписва тленните останки на Йоан Кръстител - реликвите били докарани на Черноморския бряг през V в. сл. Хр. Главният археолог на България и експерти от Ватикана заеха точно обратната позиция - те предупредиха да не се правят прибързани изводи, находката трябвало първо да бъде основно изследвана.

Нямаше нужда скептиците да казват нищо повече, за да предизвикат гнева на един политик от тежка категория.

Откъде, дявол да го вземе, толкова завист у този "шибан народ и тези шибани колеги", се разпени Божидар Димитров пред една журналистка. Димитров е министър в правителството на премиера Бойко Борисов и официално няма портфейл (за което сигурно си има основателни причини).

Той обаче има правото да се грижи за българите в чужбина и за отношенията на държавата с църквата. Това е особено пикантно, тъй като повечето българи (като се изключат непоправимите националисти и религиозните фанатици) гледат на Димитров по-скоро като на напаст Божия.

В крайна сметка, Димитров все пак се отрече от проклятието си срещу народа. Като националист той

никога не бил искал да ругае българите,

а само някои колеги.

Скоро обаче Димитров анатемоса ан гро българските жени, защото не проявявали уважение - отивайки на черква, те най-много да прикриели зърната на гърдите си...

Трябва обаче да се признае на бикообразния министър с могъщата двойна брадичка, че тези вербални атаки са направо умерени за неговите възможности.

Димитров знае две и двеста.

Като директор на Националния музей в София той призова двама историци, изследвали художественото изобразяване на едно клане по време на българското националноосвободително движение, на вербален юмручен двубой. По телевизията Димитров обвини двамата, че с турска помощ искали да започнат съзаклятие срещу България. След което те получиха заплахи, че ще бъдат убити и се видяха принудени да прекратят изследванията си.

Димитров произхожда от семейство, принудено да бяга от днешна турска територия. На млади години бил информатор на комунистическата тайна служба, след промяната е член на Социалистическата партия, преди да се присъедини към партията на Бойко Борисов ГЕРБ и да влезе в парламента.

Национализма си той изживява преди всичко на страниците на книгите си, в които описва българите като "първите европейци", а македонците - като българи, които, за съжаление, били подложени на промиване на мозъците.

Като министър той поиска от Турция 20 млрд. долара обезщетение за изгубени територии. На гражданите на Македония обаче иска да връчи български паспорти. С подобни предложения Димитров редовно предизвиква скандали и дипломатически протести.

Правителственият ръководител Борисов обаче държи на него.

"Последното предупреждение" срещу Димитров от преди близо една година остана без последствия.

За свещения гняв на Димитров срещу хората, поставили под въпрос чудото с реликвите от Свети Иван, има обаче и причини от икономически характер. Самият той е родом от Созопол и сега мечтае за "нов Ерусалим", за световен център на поклонничеството, от което крайбрежният град да забогатее.

От подобни мечти не се отказва дори премиерът. Като първа мярка Борисов нареди да бъде изготвена мощехранителница от злато и сребро, в която да бъдат съхранявани въпросните кости и зъб. На капака на мощехранителницата той се увековечи с гравирания надпис "Подарък от Бойко Борисов, премиер на Република България".

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3220371

  • Потребител
Публикува

Б. Димитров е прав в критиките си към жените, дето влизат полуголи в църквата. Народът се юрна да гледа мощите почти по бански. Но и на това нашата практична църква намери решение. Вместо да ги гонят им връчват на входа по един голям шал - да се увият и да придобият по-приличен вид. На изхода на църквата шаловете се оставят на една купчина. :biggrin:

  • Потребител
Публикува

На мнение съм, че ние балканците като носители на феномена „чалга”, не можем да го анализираме справедливо, защото сме едновременно обект и субект на един такъв опит за изследване. Не можеш да оцениш справедливо един феномен, от който и ти си част в някаква степен.

Да видим как възприемат чалгата специалистите културолози и етнолози на запад. Да се погледнем в очите на западняците. Ето например мнението на професор Клаус Рот, етнолог към университета в Мюнхен и добър познавач на България.

Според проф. Рот този музикален стил възвеличава един селско-патриархален начин на поведение, при който ролите на половете са ясно дефинирани - мъжете са мачовци, които трябва да се погрижат за това да имат много пари, да карат големи коли и да носят дебели златни ланци. Жените имат по-скоро подчинена роля - в много случаи те се дефинират като сексуален обект на мъжете.

Според г-н Рот популярността на чалгата е един вид реакция на прекомерния стрес, на който е било изложено българското общество през последните 20 години: "Не бива да забравяме, че не става дума само за трансформацията след демократичните промени, а и за присъединяването към ЕС, което беше свързано с огромен стрес за страната. На трето място идва глобализацията. Ето защо чалгата е може би един вид анти-рефлекс на този безкрайно голям стрес."

Един от централните аспекти на чалга-културата е изключително голямата доминантност на личните връзки - било то на семейните или приятелските връзки, казва германският наблюдател: "Става дума за мрежи, които се подкрепят взаимно, дори в икономиката и политиката. Тук не важи толкова принципът на възнаграждение според възможностите на дадена личност, който е водещ в западните общества например. С други думи: чалга-културата спомага за развитието на отношения, които често се определят като корупционни."

Проблематичен е фактът, че чалга-културата до голяма степен е възприета от част от политическия елит на страната - неговите действия се определят именно от споменатите вече норми и ценности, допълва професор Рот.

  • Потребители
Публикува

Б. Димитров е прав в критиките си към жените, дето влизат полуголи в църквата. Народът се юрна да гледа мощите почти по бански. Но и на това нашата практична църква намери решение. Вместо да ги гонят им връчват на входа по един голям шал - да се увият и да придобият по-приличен вид. На изхода на църквата шаловете се оставят на една купчина. :biggrin:

Това благочестивите метеорски калугери в Гърция го практикуват отдавна :)

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

На мнение съм, че ние балканците като носители на феномена „чалга”, не можем да го анализираме справедливо, защото сме едновременно обект и субект на един такъв опит за изследване. Не можеш да оцениш справедливо един феномен, от който и ти си част в някаква степен.

Да видим как възприемат чалгата специалистите културолози и етнолози на запад. Да се погледнем в очите на западняците. Ето например мнението на професор Клаус Рот, етнолог към университета в Мюнхен и добър познавач на България.

Тук не важи толкова принципът на възнаграждение според възможностите на дадена личност, който е водещ в западните общества например.

Този професор ме срина. В собствената му страна феноменът "връзки" се обозначава като "Витамин "В"" от немската дума Beziehung - отношение.

Както ми казваше един немски приятел от Свободния университет на Берлин: "Без "витамин В", не можеш да направиш нищо в Германия."

Та в тази връзка ме учудва изявлението на този професор, който очевидно се прави на ударен по главата с мокър парцал.

  • Потребители
Публикува

Абе не е толко практична ;), във Венеция не ги дават, а продават, ама пък спомен някъкъв остава :).

Къде пък се засилихте чак във Венеция? На 300 км от София, в Тюркие, Одрин, хората отдавна са "открили топлата вода". На входа на всяка джамия раздават по една дреха на жените - нещо като медицинска престилка до земи и без деколте.

Обличаш, закопчаваш и всички са доволни. После я връщаш за многократна употреба. Малко намирисва, но...........

  • 5 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

На мнение съм, че ние балканците като носители на феномена „чалга”, не можем да го анализираме справедливо, защото сме едновременно обект и субект на един такъв опит за изследване. Не можеш да оцениш справедливо един феномен, от който и ти си част в някаква степен.

Да видим как възприемат чалгата специалистите културолози и етнолози на запад. Да се погледнем в очите на западняците. Ето например мнението на професор Клаус Рот, етнолог към университета в Мюнхен и добър познавач на България.

Според проф. Рот този музикален стил възвеличава един селско-патриархален начин на поведение, при който ролите на половете са ясно дефинирани - мъжете са мачовци, които трябва да се погрижат за това да имат много пари, да карат големи коли и да носят дебели златни ланци. Жените имат по-скоро подчинена роля - в много случаи те се дефинират като сексуален обект на мъжете.

Според г-н Рот популярността на чалгата е един вид реакция на прекомерния стрес, на който е било изложено българското общество през последните 20 години: "Не бива да забравяме, че не става дума само за трансформацията след демократичните промени, а и за присъединяването към ЕС, което беше свързано с огромен стрес за страната. На трето място идва глобализацията. Ето защо чалгата е може би един вид анти-рефлекс на този безкрайно голям стрес."

Един от централните аспекти на чалга-културата е изключително голямата доминантност на личните връзки - било то на семейните или приятелските връзки, казва германският наблюдател: "Става дума за мрежи, които се подкрепят взаимно, дори в икономиката и политиката. Тук не важи толкова принципът на възнаграждение според възможностите на дадена личност, който е водещ в западните общества например. С други думи: чалга-културата спомага за развитието на отношения, които често се определят като корупционни."

Проблематичен е фактът, че чалга-културата до голяма степен е възприета от част от политическия елит на страната - неговите действия се определят именно от споменатите вече норми и ценности, допълва професор Рот.

Г-н Рот изпуска дълбоко непонятната за западняка свинщина на ориенталщината.... Не мисля, че някой би могъл да бъде по-голям експерт по чалгата от българинът, който има вкус и разбира за какво става дума.

Да не говорим, че г-н Рот изпуска и умопомрачителната свинщина на текстовете..

С това бих допълнил мнението му.

Редактирано от КГ125

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!