Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

Публикува

Как ще го аргументираш обаче? И защо реши, че червен = запад?

С тюркската по принцип и прабългарската в частност Цветова Геосимволика!

  • Глобален Модератор
Публикува

С тюркската по принцип и прабългарската в частност Цветова Геосимволика!

Несъстоятелен аргумент, май само ти на тази земя продължаваш да вярва, че хионитите били тюрки. А, пропуснах, и пантюркистите в Анкара, Казан и т.н.

  • Потребител
Публикува

Несъстоятелен аргумент, май само ти на тази земя продължаваш да вярва, че хионитите били тюрки. А, пропуснах, и пантюркистите в Анкара, Казан и т.н.

А думата камичик задължително ли трябва да има ирански или арменски произход ?

Понеже доста народи всъщност не са известни със собствените си самоназвания ,а с прозвища давани от други.

  • Глобален Модератор
Публикува

А думата камичик задължително ли трябва да има ирански или арменски произход ?

Понеже доста народи всъщност не са известни със собствените си самоназвания ,а с прозвища давани от други.

Не е задължително изобщо. Името Камичик въпреки крайното -ик, което спокойно може да се приеме за арменски умалителен суфикс, няма арменско звучене. Въпросното -ик може да е и от тюркски, и от ирански произход. Що се отнася до първото Камич-, не съм срещал досега някакво смислено обяснение какво може да значи. Някой може да тръгне да го свързва дори и с Камчия. :)

Лично по мое мнение обяснение на Камичик може да се търси с Камбисена (*Камбичик > Камичик Хепталк), древна област, намирала се по лявото горно течение на река Кура, спомената от Страбон (65 пр.Хр. - 21 сл.Хр.), който отбелязва, че там "арменците граничат с иберите и албанците". Де факто това е било област в подножието на Дариалския проход.

  • Потребител
Публикува

Не е задължително изобщо. Името Камичик въпреки крайното -ик, което спокойно може да се приеме за арменски умалителен суфикс, няма арменско звучене. Въпросното -ик може да е и от тюркски, и от ирански произход. Що се отнася до първото Камич-, не съм срещал досега някакво смислено обяснение какво може да значи. Някой може да тръгне да го свързва дори и с Камчия. :)

Лично по мое мнение обяснение на Камичик може да се търси с Камбисена (*Камбичик > Камичик Хепталк), древна област, намирала се по лявото горно течение на река Кура, спомената от Страбон (65 пр.Хр. - 21 сл.Хр.), който отбелязва, че там "арменците граничат с иберите и албанците". Де факто това е било област в подножието на Дариалския проход.

В такъв случай може би значението трябва да се търси в кавказките езици. Намерих в интернет ингушко-руски речник следното :

къам - сущ. *народ (нация) *национальность из къамах гIалгIа ва он по нциональности ингуш

къамарг - сущ. *горло *шея

http://ingush.narod.ru/lang/i-r.htm

За съжаление тези речници дават съвсем малка представа за езиците :post-20645-1121105496:

  • Потребител
Публикува

Камир-хиони, кермахиони (червени хиони) са наричани аварите.

Що се отнася до камчик, не може ли да се свърже с комеди, кумиджи, средновековен народ в Хиндокуш, чийто наследници днес са нуристанците. В дардските езици кам/ком - народ.? Или камчик-хиони да се преселени ефталити от този регион, след като Хосров І Ануширван разгромява Ефталитската д-ва! Аналогично на китар-болгар!

Публикува

къам - сущ. *народ (нация) *национальность из къамах гIалгIа ва он по нциональности ингуш

Тази дума не бива да се използва в случая, защото е арабска заемка, преминала в този език с приемането на Исляма.

  • Глобален Модератор
Публикува

Тази дума не бива да се използва в случая, защото е арабска заемка, преминала в този език с приемането на Исляма.

Изглежда това е отговор и на пост № 32. bigwink.gif

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Изглежда това е отговор и на пост № 32. bigwink.gif

Думата явно наистина е арабизъм - "къауум".

За ужас на лингвистите,за туй че разни лаици им се бъркат - изрових от руско-лезгинския разговорник това:

кьам - затылок

54aebc2483b5.jpg

  • Глобален Модератор
Публикува

В рамките на шегата, заглавието на темата ми звучи като заглавието на един филм, посветен на нинджите - Тъмни сенки над клисурите или Черни сенки над клисурите.

Черни сенки = нинджи.

  • Потребител
Публикува

В рамките на шегата, заглавието на темата ми звучи като заглавието на един филм, посветен на нинджите - Тъмни сенки над клисурите или Черни сенки над клисурите.

Черни сенки = нинджи.

:biggrin: ; може и нинджи да се се преселвали,но май тъмни сенки има в главите ни :smokeing:

  • Потребител
Публикува

Че то е същото :))) Романтично-мрачно :) /или обратното ..... :post-20645-1121105496: /

Романтично със сигурност,но мрачно - не :)

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

В работата на същия този автор,който причислява мизите към лезгинските племена,прочетох едно изречение.И въпреки,че автора иначе не звучи много убедително, даже на моменти фантастично :biggrin: ,но реших все пак да го запиша тук:

"В Азербайджане остались названия, образованные от этнонима кар: в Нахичеване – Каракала (Кар+ан+кала) в смысле «Крепость кара» и топоним Карачик (Кар+ан+чик), где чик – «у воды»."

Бабаев Р.Р.ДРЕВНИЕ ЛЕЗГИНЫ-ИСТОРИЯ. ТОПОНИМИЯ. ПЛЕМЕНА. ГЕОГРАФИЯ РАССЕЛЕНИЯ.

  • 6 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Названието не е арменско, така че не мога по никакъв начин да ти помогна. Във всеки случай в "камичик" крайното не е староарменски колективен суфикс, а в цялото име "камичик хепталк" (Gamijig Hy';a.k) колективният суфикс е на хетпал, а не на първата дума, която явно е някакъв вид определение или пояснение.

За суфикс -к намерих това

"Патронимы селения Кузун Кусарского района Азерб. ССР: Талакар (А) Немецар (Б), Гьезерар (Б), Къадияр (Б). Значение первого топонима затемнено, однако не лишено смысла соотнести его со словом тала +к, где первый компонент наделен значением: «поле, засеянное хлебом, равнина»,а второй компонент является словообразовательным, ныне непродуктивным суффиксом, который в сочетании с окончанием множественного числа -ар образует существительное со значением: «выходцы из такого-то места», в данном конкретном случае — «люди равнины». Возможна и другая этимология со значением — «лизоблюды» от удинского тIалекI — «тарелка, блюдо»."

История лезгин (З. Ризванов, Р. Ризванов)Приложение XII. Предварительные сообщения об антропонимии, патронимии и зоонимии лезгин.

  • Глобален Модератор
Публикува

За суфикс -к намерих това

"Патронимы селения Кузун Кусарского района Азерб. ССР: Талакар (А) Немецар (Б), Гьезерар (Б), Къадияр (Б). Значение первого топонима затемнено, однако не лишено смысла соотнести его со словом тала +к, где первый компонент наделен значением: «поле, засеянное хлебом, равнина»,а второй компонент является словообразовательным, ныне непродуктивным суффиксом, который в сочетании с окончанием множественного числа -ар образует существительное со значением: «выходцы из такого-то места», в данном конкретном случае — «люди равнины». Возможна и другая этимология со значением — «лизоблюды» от удинского тIалекI — «тарелка, блюдо»."

История лезгин (З. Ризванов, Р. Ризванов)Приложение XII. Предварительные сообщения об антропонимии, патронимии и зоонимии лезгин.

Тоест предлагаш да тълкуваме етнонима като "хептали/хефталити, дошли/произлизащи от [земята, страната] Камичи" ли?

  • Потребител
Публикува

"Камчик хепталк", не може ли да се разгледа като арменско предаване на персийското камир-хион (червен хион). В индийски са наречени "хара хуна", което се превежда като тъмни хони.

  • Глобален Модератор
Публикува

"Камчик хепталк", не може ли да се разгледа като арменско предаване на персийското камир-хион (червен хион). В индийски са наречени "хара хуна", което се превежда като тъмни хони.

Това "камичик" хич няма арменско звучене. А и както съм казал в преден пост, финалното -к в "камичик" не е за мн.ч., а част от корена или пък друг суфикс.

  • Потребител
Публикува

Тоест предлагаш да тълкуваме етнонима като "хептали/хефталити, дошли/произлизащи от [земята, страната] Камичи" ли?

Ами може би е вариант.В Камичи може да се предположи,че се съдържа чай накрая,т.е. някаква река

  • Потребител
Публикува

.....Възможно е да става дума за района на Кавказ. Арменецът Мовсес Каланкатуаци (VІІІ век) например споменава за народ на име камичик-хептал, сред които св. Месроп Маштоц бил проповядвал християнската вяра:

"Разпръснал евангелската проповед в Утийската и Алуанската страна, сред липините, сред каспите и сред другите народи, пленени и разположени около великата планина Каукас от Александър Македонски – гаргарите и камичик-хепталите, които обърнал във вярата, изучил в порядките на богопочитането, на които по-рано били обучени, но [после] ги забравили".

Каланкатуаци споменава също така и за многоженство сред кавказките хони, доказан обичай сред хефталитите.......

-----------------------------------------------------------------------------------------

Знаме че Месроп е проповядвал при савирите, дори владетелят им Алп Илтивар приел християнството. Захари Ритор също съобщава "абдел и ефталит" в Кавказ.

Савири според някои автори може да се преведе като черни, черни ири. Отделно страната на черните българи в Северното Черноморие в един от арабските автори е наречена Саварта, което показва че савирите вероятно са били основна част от тази общност, от която по-късно се отделя населението създало Волжка България.

Изненадващо в Северна Индия се появява племе саувири през ефталитския период. Самите савири са обитавали явно в района на северен Казахстан и идват от Южен Сибир, те са най-вероятно таштъки. След 459-60 г. когато ефталитите правят своя голям поход в Согдияна и Седморечието, савири, угри(маджари) и оногури и сарагури идват в Предкавказието (463 г.)

Като съпоставим фактите излиза че част от савирите е включена в ефталитския съюз, а други пък са дошли в Кавказ. Нищо чудно те да се тези черни хони?

А за "камчик" да не е просто изкривено предаване на осетинското/аланско кам - планинска клисура, един вид "планински хони"?

  • Потребител
Публикува

Може би конкретно при Ширкаци все пак си става дума за африканските етиопци. Индийците и кушаните тук са в изреждане, а кушани или кушити, ако не бъркам, е старо название тъкмо на чернокожите.

става дума за империята Куш на територията на днешен Судан.

  • Потребител
Публикува

А за "камчик" да не е просто изкривено предаване на осетинското/аланско кам - планинска клисура, един вид "планински хони"?

Възможно е,а ето и още една дума кам

"Кам в лезгинском языке означает «шаг» (1 метр), обычно используется при измерении расстояний во время строительных работ.

1. Вад камун мензилдиз рехъ лугьумир. - Не называй дорогой расстояние в пять камов.

2. ШейтIандивай са кам яргъаз хьухь. - Сторонись на один кам от сплетника. "

История лезгин (З. Ризванов, Р. Ризванов)Приложение VI. Фольклорные материалы по метрологии лезгин

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Каем в осетински означава планинска клисура, Кумей в пущунски - планинско било. Те ми обясняват прекрасно името на връх Ком в България, който в БЕР е обяснен твърде неграмотно, от руското комка - хапка, буца, та го докарват до купища камъни.

Много по-вероятно "камчик" е планински, планински хони!

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!