Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Кой създаде поп-фолк културата

http://www.facebook.com/notes/stoan-mihalev/koj-szdade-pop-folk-kulturata/117263241656035

В допълнение ще си позволя да кажа, че поп-музикантите оказаха много слаба съпротива на всичко това.

Не че не полагаха усилия.

Може би по-голямата част от музикалния талант на България бе канализиран към поп-фолка. Просто времето беше такова.

Тъй като този стил е неестествен за голяма част от хората в България - съчетание на циганска музика с малко други елементи в изпълнение на български език - нищо стойностно не се получи; български поп-фолк изпълнител не е станал много известен даже в рамките на Балканите, в света - никак. Няма и да стане.

Веднъж една румънка каза, че в Румъния сравнително по-известен е Азис; но той пее собствената си музика.

Българските наклонности са по-западни според мен.

Едно омешване обаче може би е неизбежно. Тук има прекалено големи контрасти, гранична зона на култури, религии и цивилизационни (или нецивилизационни) модели сме.

  • Мнения 134
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор
Публикува

Това стана в хода на всеобщата профанизация от началото на 90-тте. Тя според мен беше в сериозен аспект дирижирана - екстрасенси, неподходящи за публични места сексуални мотиви, преднамерено просташки език в печатните медии, пълна абдикация на властта, тотален бандитизъм и престъпно-лумпенски стереотипи, масова организирана престъпност от кърджалийски тип...

Това дойде отгоре, а българинът като вечно инертен и търпелив тип го позволи. На него всъщност му е все едно дали му дават робинята изаура или "Панаир на суетата".

Оказва се, не само че медийното разпространение не е следствие на желанието за задоволяване на “ориенталските” потребности, а това разпространение и появата на “ориенталски” потребности е следствие на щедро финансиране от престъпни властови и икономически елити. Или още по-точно казано, задоволена е по-скоро потребността на някои медии да получат своята комисионна за извършване на услугата “легитимиране на престъпни властови и икономически елити”. И нека спрат да ни пробутват дежурното медиино извинително обяснение “Ама какво да направим, като те си го искат хората”,

това е.

  • Глобален Модератор
Публикува

Чалгата - опасен вирус

Вероятно забързани във всекидневието на битовистично оцеляване, хората подценяват смисъла на формирането на музикален вкус у децата като съществена част от общото им личностно развитие. Голяма рядкост е някое дете, попаднало в попфолк среда, да прояви потребности, свързани с класическа музика или джаз например. Семейните и училищните среди се оказват мощни инструменти за тотално чалгализиране.

Някак си ми е тъжно да знам, че Бах е бързал за отреденото му житие да напише над хиляда гениални творби, които човечеството за хилядолетия напред няма да може да осмисли в дълбочината им, а тук при нас най-много младите да приемат името му като втория съдружник в компанията “Майбах”.

Попфолк моделът въплъщава съпротивата на определени групи в българското общество срещу налагането на европейските норми. Тези хора разбират ползите от европейското ни членство единствено като възможност за усвояване на европейските фондове чрез “балкански мурафети” и обикновено шмекерство, но не приемат европейските правила. Затова се присъединих към виртуалния засега протест през “Фейсбук”.

Попфолк културата много отдавна излезе от рамките на музиката и се превърна в опасен обществен вирус. Налагането на този културен модел през чалга инструментариума превръща децата ни в сериозно дезинтегрирани и неконкурентоспособни персони в условията на свободния европейски и световен пазар на труда. Това неминуемо води до тяхната екзистенциална зависимост от шепа локални разбойници, рекетиращи обществото ни вече 2 десетилетия.

Наскоро една популярна и скандална радиоводеща с ирония ме попита дали не смятам, че "ДС е създала попфолк културата, за да промиват мозъците на хората". От мен се очакваше да споделям тази конспиративна теория.

Истината е, че поп-фолк културата е създадена от родната ни организирана престъпност. Първите две компании, които издаваха в началото на 90-те години предвестниците на съвременната мутренска култура, бяха собственост на групировки.

Всичко тръгна като един бизнес модел с цел печалба - поне на пръв поглед. Постепенно обществото бе "разработвано" от различни "социални инженери", било то популярни тв шоумени или обикновени социалистически инженери отпреди 10 ноември. Те държаха да ни разясняват, че българското население има естествени потребности към ориенталските ритми. Но избягваха цитирането на изследвания като това на германската славистка Катерина Гел, публикувано в "Франкфуртер алгемайне цайтунг":

"Фактът, че 85% от българското население са "привърженици" на този стил, е резултат от систематичното му разпространение от местните медии. Зад това стоят властовите елити, компрометирани в голяма степен заради корупционни скандали. По този начин тези елити преследват не само икономически интереси, но и една ясна политическа цел: стимулирането на инициирана "отдолу" култура, която да ги легитимира сред широките маси."

Все по-видна става основната цел на усилието тази "ориенталска" култура да бъде превърната в национална културна ценност. Аз лично бих я формулирал така - чалга културата легитимира мутренския модел на икономика и намалява силно обществената нетърпимост към него. По този начин организираната престъпност получава своето алиби в съзнанието на хората и борбата с нея особено на местно ниво е силно затруднена.

От позицията на времето вече все по-отчетливо може да се види системата на скачените съдове между възхода на организираната престъпност и масовото разпространение на попфолк културата. В началото на 90-те години имахме само спорадични симптоми на зараждаща се "нова вълна" в ценностните възприятия на отделни групички сред населението. Тогава все още се зараждаше самата организирана престъпност и нямаше достатъчно натрупан капитал, който да е необходимо да бъде легализиран. По-късно, в годините между 1997 г. и 2001 г., тази вече понабрала инерция организирана престъпност беше силно ограничена в действията си от тогавашното реформаторско управление. По това време така се бяха изпокрили, че дори не смееха да се самоизбиват, за да преразпределят "пазарното" си влияние. Затова пък след идването на "царското" управление започна големият възход на организираната престъпност у нас.

Гангстерските убийства надминаха числото 150 само за първите 3 г., паралелно с това се появи още по-модерен и ефективен престъпен модел в лицето на все по-набиращата мощ олигархия. Този исторически момент се оказа перфектната хранителна среда за всепоглъщащата масовия вкус попфолк култура. Това беше моментът, в който настъпи пълната симбиоза.

Културата на вулгарността успя да превърне вулгарността в култура. Това, което обаче остана скрито за широката публика, постепенно започва да прозира в наши дни. Попфолк индустрията се беше превърнала в една от машините за пране на пари от данъчни престъпления, източване на ДДС, контрабанда на цигари и алкохол, проституция и търговия с оръжие и наркотици. Обикновено това става чрез инвестиране в скъпи и лъскави видеоклипове.

Добрата новина е, че чалга индустрията като следствие на теорията за скачените съдове започва да дава видими симптоми на спад особено след като в последните месеци се проведоха мащабни полицейски и прокурорски акции срещу големи организирани престъпни групи.

Това ме навежда на мисълта, че е много вероятно колкото повече "Октопода" бива вкарван в клетки, толкова повече масовото очалгаряване и опростачване да губи финансовите си инжекции и трибуната си. Тогава почтените и достойни начини за себереализация на личността ще си проправят своя естествен път към съзнанието на хората.

Сега вече мога да отговоря на въпроса на журналистката: Не мога да твърдя, че ДС са създали попфолк културата. За мен корените й са в организираната престъпност, с която от години са като скачени съдове. А що се отнася до това кой създаде организираната престъпност - предполагам, че малко хора вече вярват, че репресивният апарат на бившата тоталитарна комунистическа власт не е положил основите на мафиотския червен "капитализъм".

Стоян Михалев

Певецът Стоян Михалев е създател на групата "Киора". Негови са хитовете "Вярвам в теб", "Откакто ти", "Малка и жестока". Радио и тв водещ, съучредител на ДСБ. Завършил е "Международни отношения".

http://www.24chasa.bg/

  • Потребител
Публикува

Единствено не ми харесва цитатът:

"Постепенно обществото бе "разработвано" от различни "социални инженери", било то популярни тв шоумени или обикновени социалистически инженери отпреди 10 ноември."

Е, днес в страната пък има липса на инженери, не разбирам "обикновените социалистически инженери", те ли са докарали чалгата, те ли са били ДС, те ли са конструирали групировките?

  • Потребител
Публикува

Чалгата имаше три периода в посткомунистическа България.

Първият, да го наречем условно "ъндърграунд период" беше от 1990 докъм 1995 г. Важно за него е, че до 1992-93 мутрите все още не бяха натрупали такова значително влияние и капитали. Като селянчета те слушаха поп-фолк - нашия (все още на биташкото ниво от социализма) и най-вече сръбски. Междувременно, след 1992-93, те концентрираха доста влияние в ръцете си и започнаха да инвестират в любимите си български изпълнители.

Така дойде вторият "чалга бум" период. Някъде от 1995 до към 2000. Характеризира се с това, че песните са много по-близо до автентичната чалга. Почитателите на стила бяха основно малцинствата, селяните и недотам урбанизирани селяни от крайните квартали в градовете. Разбира се, ВИП почитателите бяха мутрите. Те съдадоха и "престижа" на стила. Както и стилистиката - курви, хубави коли, баровство, огромна доза кич като цяло и парвенющина. Интересно е, че американския хип-хоп, който също има гангстерски корени има същата стилистика. По онова време, хората с претенции категорично не слушаха чалга. Общо-взето си беше направо срамна работа.

Третият перод е след 2000 година и така като гледам ще продължи до края на Третата българска държава. Наричам го "поп-фолк период". След като в чалгата влязоха огромни за мащабите ни средства, част от бруталното съдържание се поприкри. Текстовете станаха "по-меки", грубите кючешки мелодии отстъпиха на моменти на дискотечен ритъм или мелодични рок елементи. Появиха се и селски ди-джеи, които да правят миксове. Само певачките пеят както си знаят, но това е друга тема.

Окончателно се оформи и стилистиката на изпълнителите. А тя е някакъв тюрлю гювеч glamour. Залага се на лъскавите материали. Този стил роди и чалга лайфстайлинга. За жените: абсолютно задължителен солариум по всяко време на годината (!!!); ботуши, поне през голяма част от годината; винаги тежък вечерен грим, независимо от часа, може и в съчание с изкуствени мигли и т.н.; къси поли, в съчатание или с ботуши, или със златисти и крещящи обувки на много висок ток; силикон поне в гърдите и устните; характерен речник и интонация на гласа. За мъжете: задължителна цялостна епилация на цялото тяло; добре изразени мускули, особено на ръцете (шкембетата не пречат, може да ги има, важното е ръцете да са големи!); лъскави и прилепнали тениски или ризки; чехли; къси прически, ако косата е над два сантиметра - задължително гел; демонстриране на висок социален и финансов статус - скъпи телефони, може и стари, ако са Верту, скъпи слънчеви очила (може и менте, но добре направени), задължително многобройни ланци; татуировки.

Вече с новия си арсенал от внушения чалгата завоюва големи територии, най-вече по отношение на младите. Чалга вече се слуша от възпитаниците на елитните гимназии, голяма част от студентите също я предпочитат. Премиерът също. Бизнес елитът ни и той. Ами май това е...

  • Потребител
Публикува
Вероятно забързани във всекидневието на битовистично оцеляване, хората подценяват смисъла на формирането на музикален вкус у децата като съществена част от общото им личностно развитие. Голяма рядкост е някое дете, попаднало в попфолк среда, да прояви потребности, свързани с класическа музика или джаз например. Семейните и училищните среди се оказват мощни инструменти за тотално чалгализиране.

Съгласна съм,че вкус към определена култура и в частност музика се създава в ранна детска възраст,и то в семейството най-вече.Не ми се вярва всички в Тексас да слушат Бах и Верди,за джаз не съм много сигурна.

Попфолк моделът въплъщава съпротивата на определени групи в българското общество срещу налагането на европейските норми

Може би съпротива на отдалечената провинция срещу глобализиращия център .Аз все пак се надявам,че бездарното количество,най-накрая ще се трансформира все пак в качество :(

  • Потребител
Публикува

Михов илюстрира само следствието.

Чалгата според мен е част от проекта за затъпяване на населението. ДС не са глупави.

Те всъщност черпят от богатия западен опит в тази област - dumbing down на населението.

За да продължат да управляват им са нужни тъпи избиратели. Техниката явно работи.

Чалгата има директни паралели с рап "културата" в Америка. Стилистиката е 1:1 само музиката е малко по различна.

Чалгата има и недиректни паралели и с други западни жанрове за dumbing down, като хеви метъл и техно.

Едно нещо винаги ме е озадачавало, как някои (да ги наречем урбанизирани) люде смятат, че да си почитател на чалгата е простотия, а да си почитател на западните и еквиваленти е символ на някаква култура и интелект.

Любопитен факт

Знаехте ли, че модата да се носят дънки паднали на гъза с подаващи се гащи е взаимствана от черните гета в америка, където този начин на носене е бил знак, за да се разпознават хомосексуалните.

Загащвайте се момчета да не стане грешка!

  • Глобален Модератор
Публикува

Кой е казал, че рапът говори за култура и интелект. Същата цигания, като чалгата, и двете си дадоха среща на българска земя.

Седя и се чудя - българската култура от първата половина на 20 век се развива доста добре, тепърва ще се оценява....

ОБАЧЕ!

Който видя концерта от миналия месец на стадиона в София, вече знае, че България не е чалгаджийска - не си мислете, че е !!! Тези, които слушат чалгата не помнят нито какво са чули, нито каква са яли, нито какво са... вчера или хайде да не обиждаме, но са далеч от това да държат на музиката.

Видя се онзи ден една чудесна младеж, 60 000 или колко бяха там, една пейка не се драсна, един човек не се блъсна!!! :good:;)

  • Потребител
Публикува

Михов илюстрира само следствието.

Да, така е. И все пак за бързото и лесно възприемане на чалгата голямо значение има и нашата култура. В Ориента сме си, това си е. Някакъв европеизиран Ориент, но все пак Ориент. Виждаме и по нашите съседи - гюбеци мятат и сърби, и гърци, и дори доста навътре разположените в Европа румънци. Границите на Османската империя не са престанали да съществуват, просто от политически са станали културни.

Приравняването на рапа и останалата популярна музика към чалгата като културни последици не го приемам. Най-малкото защото нямат нито числеността, нито финансовия гръб на чалгата.

Видя се онзи ден една чудесна младеж, 60 000 или колко бяха там, една пейка не се драсна, един човек не се блъсна!!! :good:;)

Говориш за концертите на Голямата четворка и на Алис, Меноуар и Рамщайн на другия ден, нали? Аз също бях там, потвърждавам. Но там все пак имаше и много "обикновени" хора-почитатели. Аз ще дам друг пример - концертите на Каварна. Лично бях на концерта на Светата троица на немския траш. Там имаше много повече "твърди" фенове. И ужасно количество пияни хора. Но... една лоша дума не се каза между феновете, един конфликт не възникна, да не говорим за нещо по така - бой. Водих човек, който за първи път посещаваше подобно мероприятие и той беше искрено изненадан от нивото на културата на феновете. Пълен дисонанс с чалга сборищата! Всеки, който е посещавал такива знае, че дори един поглед може да запали искрата. Невероятна селяния и ненужна агресия!

  • Потребител
Публикува

Михов,

потвърждавам.

И аз бях в Каварна (както и предните няколко години), но този път водех и приятели, които не бяха ходили там. Наистина, всички бяха учудени, колко културно протече целия фест и никой не видя фенове да създават каквито и да е проблеми. 

  • Потребител
Публикува
Приравняването на рапа и останалата популярна музика към чалгата като културни последици не го приемам. Най-малкото защото нямат нито числеността, нито финансовия гръб на чалгата.

О, имат и много по-силен финансов гръб от нашите пишмян бизнесменчета.

Цялата популярна музика в Западна Европа си има по-дълга еволюция,

като се започне от Алистър Кроули и Бийтълс и се стигне до любимците ви от Голямата четворка.

Нещата са даже в много по-напреднала фаза и индустрията е в пъти по-голяма финансово.

А пък за числеността, западната музика е глобална в момента.

Не разбирам защо се изтъква тук поведението на "феновете" като критерий за превъходство пред чалагата.

Ами аз не съм чувал чалгаджиите да се бият и блъскат, просто си мятат гюбеци людете.

А за ориенталщината също не съм съгласен.

Тази ориенталска музика е сравнително нов феномен за нас. Ами спомнете от къде тръгна цялата работа - сръбска, гръцка и турска музика.

Българският фолклор не е ориенталски като гръцкия и турския.

Тук пак ще ми скочат, но фактът че Тракийския ни фолклор е толкова добре запазен ни предпазва(ше) от ориенталското влияние.

За мен специално няма разлика между чалгата и Голямата четворка. И двете са ми чужди и странни.

В заключение бих казал, че целта на чалгата (популярната западна "култура") е точно това - притъпяване на българските/тракийски музикални традиции и корен.

Люде без корен са инертни и лесни за манипулация.

  • Потребител
Публикува

Е, аз говоря за България. То е ясно, че в световен план нещата са неизмерими.

Ами ти може да не си чувал да се бият, но аз съм виждал даже. Странно, но поведението им е еднакво, независимо от социалния статус. През годините съм ставал свидетел на не една и две простотии. От тези в дискотеката на студентските лагери в Равда - "Орион" се казваше, до такива в БИАД (налагаше ми се да ходя там в периода 2000-2001 г.).

В българският фолклор има доста ориенталско влияние, особено в македонските краища. Използват се и източни инструменти като кавал и дудук, да не говорим за зурната. В самата нашенска чалга пък има и български фолклорен елемент, не колкото циганския и турския, но все пак го има.

  • Потребители
Публикува

За мой кеф има сериозно количество хора, които предпочитат да идат на Калиакра и да слушат здрав метъл. Има ги и феновете на джаз-феста в Банско, накъдето съм се запътил. Има и наши кадърни музиканти (като Исихия например, че и като коренно противоположните Ъпсурт), които правят добри неща и успешно се продават. Има и пародии на чалгата и кавъри на стари затворнически и махленски запевки, които си вървят сред нечалгаджийска публика.

Инак е истина, че чалгата се поуспокои малко. Най-безобразните й времена минаха; не че сега мога да седна и спокойно да слушам, примерно, Преслава на компа, но поне вече не изпитвам желанието да метна уредбата през прозореца като чуя някой характерен глас на купон. Сегашната чалга или поп-фолк е някак безобидно пошличка, че даже и с лееекинко подобряващи се текстове - от откровена закана за цепване на дънките има плавен преход към лирични трепети, луна, звезди, ревност, мъка и пр.

  • Потребител
Публикува

Който видя концерта от миналия месец на стадиона в София, вече знае, че България не е чалгаджийска - не си мислете, че е !!! Тези, които слушат чалгата не помнят нито какво са чули, нито каква са яли, нито какво са... вчера или хайде да не обиждаме, но са далеч от това да държат на музиката.

Видя се онзи ден една чудесна младеж, 60 000 или колко бяха там, една пейка не се драсна, един човек не се блъсна!!! :good:;)

:punk::punk::punk::)

  • Потребител
Публикува

Михов, бият се и металистите, зависи на колко бири са.

За ориенталските елементи в Македонската музика си прав, но те са може би гръцко влияние.

Кавала не виждам защо го определи като ориенталски иструмент като присъства в почти всички култури. Дудука бих казал, че е интрумент на черноморските страни.

Зурната (зурлата) е инструмент, използван традиционно само от ромите.

Чалгата е толкова чужда колкото и метъла.

  • Потребител
Публикува

За мен специално няма разлика между чалгата и Голямата четворка.

Е то оставаше и да има. Нали си автохтонец, това обяснява всичко :crazy_pilot:

ПП. Интересно, като си тракиец, как участваш по форумите. Имам предвид как пишеш? Както е добре траките не са могли да пишат и четат. По-лошото е че дори не са искали да се научат, което отново показва, че като манталитет са били доста близки до циганите.Май си трак - менте, да няма нещо гръцко в теб с тази графомания?

  • Потребител
Публикува

Михов, бият се и металистите, зависи на колко бири са.

За ориенталските елементи в Македонската музика си прав, но те са може би гръцко влияние.

Кавала не виждам защо го определи като ориенталски иструмент като присъства в почти всички култури. Дудука бих казал, че е интрумент на черноморските страни.

Зурната (зурлата) е инструмент, използван традиционно само от ромите.

Чалгата е толкова чужда колкото и метъла.

Бият се, ама ако беше видял атмосферата и ако си виждал атмосферата в някоя чалгаджийница ще видиш разликата. Определено като цяло чалга се слуша от най-малокултурните хора в страната. Винаги може да съществуват и изключения, но те само потвърждават правилото. Например аз нискокултурен човек, слушащ джаз все още не съм срещал (апропо, Глишев, благородно ти завиждам за Банско, аз няма да мога да отида). Едва ли е изключение, нали? Макар и моята извадка да е донякъде лишена от представителност от статистическа гледна точка, едва ли е случайно.

Кавалът се среща в Предна Азия и на Балканите. Но самата дума е турска. Странно ми е как не сме си съхранили названието на такъв "изконен" инструмент, та се е наложило да прибегнем до заемка.

Дудукът също се среща в Предна Азия и на Балканите. Отново турска дума.

Зурната може и да е цигански инструмент, но присъства в македонския фолклор, при това активно.

Забравих и тъпанът. Също ориенталски инструмент. Използван от еничарите.

Не знам дали си слушал автентичен турски фолклор? Прилича доста на нашия. Поне една част от него. Не е кючек. И инструментите са почти еднакви.

  • Потребители
Публикува

А и метълът всъщност хич не ни е чужд :punk:

  • Потребител
Публикува

Зурната (зурлата) е инструмент, използван традиционно само от ромите.

... и от траките :w00t: Но манталитетът на траките е бил битер като на циганите, така че няма нищо странно че са ползвали същите музикални инструменти.

ето и едно изображение на траки свирещи на зурни. На зурни, а не на гайди. Все пак гайдата, за разлика от зурната, не е тракийски инструмент:

http://www.bulgariainside.com/images/galleries/th_641x426/_w_a913cc97646aa9c329cb3951196185a1.jpeg

  • Потребители
Публикува

Ето защо вакханките са разкъсали Орфей - отказал е да свири чалга :tooth:

  • Потребител
Публикува

... и от траките :w00t: Но манталитетът на траките е бил битер като на циганите, така че няма нищо странно че са ползвали същите музикални инструменти.

ето и едно изображение на траки свирещи на зурни. На зурни, а не на гайди. Все пак гайдата, за разлика от зурната, не е тракийски инструмент:

http://www.bulgariainside.com/images/galleries/th_641x426/_w_a913cc97646aa9c329cb3951196185a1.jpeg

Абе, Качо, сигурен ли си, че това са зурни? Мен на вувузели ми приличат. :tooth:

  • Потребител
Публикува

Абе, Качо, сигурен ли си, че това са зурни? Мен на вувузели ми приличат. :tooth:

Zelas убедително показа, че произходът на един народ най-сигурно се доказва не с писмени или археологически данни, а от неговата фолклорна музика и инструменти. При положение, че траките, циганите и зулусите използват едни и същи инструменти - зурни или вувузели, то е повече от ясно, че са един народ. Само трябва да се уточни кой от кого произлиза - дали зулусите и циганите от траките или траките от циганите.

Във връзка с трако-зулуският музикален инсрумент зурна-вувузел, се сещам за известният български, т.е. тракийски средновековен певец Йоан Кукузел. Предвид близостата при изписване на "в" и "к" възниква въпросът дали не се казвал Йоан Вувузел и по-късни гръцки преписвачи да са объркали името му? :117:

  • Потребител
Публикува

Михов,

Кавал е аула.

Тъпанът не е еничарски, думата означава "тупам" е с ходна с тимпан.

На гейлик дудук е дудак. Дудук (предполагам) е вувузелата на картинката на Сричков.

[dùdach] nf. g.d. -aich; pl. - bugle, trumpet, horn

http://www.clanmacrae.org/documents/gaelic-d.htm

А на редовните спамъри - глишев и сричков - само бих казал наздраве, гледам, че сте напред с материала.

  • Потребител
Публикува

Сега, ако тръгнем да установяваме произхода на инструментите, много ясно, че всички народи имат свирки като дудука или ударни като тъпана. Въпросът е как така тези инструменти имат сходни или еднакви названия на турски и как така в турския фолклор се използват абсолютно идентичните им съответствия? Защото, съгласи се, българската и шотландската гайда са много различни. И тембъра, и устройството. Същото мога да кажа за афиканските барабани и нашенския тъпан. Докато турският кавал или дудук са същите като нашите.

  • Потребител
Публикува
Въпросът е как така тези инструменти имат сходни или еднакви названия на турски и как така в турския фолклор се използват абсолютно идентичните им съответствия?

С присъствието на Траки в Мала Азия, където образували Фригия (Phrygia).

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!