Отиди на
Форум "Наука"

Кой създаде поп-фолк културата


Recommended Posts

  • Потребител

Силната връзка на българския фолклор с античната музика (например при т. нар. неравноделни тактове) е установена много отдавна от музиковедите, така че няма място за ирония.

Доста съмнително, кой го е установил? Неравноделните тактове според тази статия имат паралели на други места: http://protobulgarians.com/irregular_times-new.htm

(Оп, да не би да става дума за склонност към тюркската теория? Моля не тук :tooth: )

Ориенталското влияние така или иначе го има, така че по-добре да не се притесняваме :happy:

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 134
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

каскадьора, неравноделния такт е характерен за народите населяващи черномосркия регион. Турците го наследяват.

Показах ви примери на ранно турска музика, защо ти трябват специалисти за да чуеш, че ритмически са толкова различни. Толкова ли си музикално глух?

Ето ви едно известно джаз парче което е "ала-турко". Чуйте го и пак ми кажете, че е турско и с ориенталски привкус.

Повече "Ала" отколкото "Турко"

http://www.youtube.com/watch?v=kc34Uj8wlmE

Blue Rondo A La Turk всъщност е базирано по Барток и неговите пиеси за пиано.

http://www.youtube.com/watch?v=bhEsBjrt66s

Жалкото е, че в днешно време е модерно, българската традиция да се продава за жълти стотинки.

Заради пишмян историци, сме губили и губим територии, сега и културата ни искате да затриите.

Аман, бре аркадаш!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Силната връзка на българския фолклор с античната музика (например при т. нар. неравноделни тактове) е установена много отдавна от музиковедите, така че няма място за ирония. :)

Също така не виждам защо трябва да се притесняваме, че във фолклора ни има значително ориенталско влияние.

отдавна, отдавна, колко отдавна да е?

и кое по-точно ладовете, неравноделните тонове или кое, защото всички тези неща я имат нещо общо с траките, я не.

а, неравноделните тонове, ами тях и в средна азия ги има

Tyroglyphos, това не е ирония, ами когнитивен дисонанс или неспособността да приемаме чужди идеи противоречащи на собствената ни идеология.

Познато е и под друго име - религиозен фанатизъм.

знаех си, че автохтонството си е религиозен фанатизъм, но си е друго, когато автохтонец сам си признае.

Редактирано от scarecrow
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

каскадьора, неравноделния такт е характерен за народите населяващи черномосркия регион. Турците го наследяват.

Показах ви примери на ранно турска музика, защо ти трябват специалисти за да чуеш, че ритмически са толкова различни. Толкова ли си музикално глух?

Ето ви едно известно джаз парче което е "ала-турко". Чуйте го и пак ми кажете, че е турско и с ориенталски привкус.

Повече "Ала" отколкото "Турко"

http://www.youtube.com/watch?v=kc34Uj8wlmE

Blue Rondo A La Turk всъщност е базирано по Барток и неговите пиеси за пиано.

http://www.youtube.com/watch?v=bhEsBjrt66s

Жалкото е, че в днешно време е модерно, българската традиция да се продава за жълти стотинки.

Заради пишмян историци, сме губили и губим територии, сега и културата ни искате да затриите.

Аман, бре аркадаш!

Ти навсякъде си офф, явно не си забелязал, ама потребители много пъти са ти казвали. Така че всякакъв вид недостатъчност се отнася за тебе.

Върви обратно и прочети началния пост, за да видиш за какво става въпрос. Ако зависеше от мене, щях да те изритам.

Автохтонщината и туркофилията се срещнаха и се прегърнаха. Гледайте и се учете, изводите са за всеки :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Tyroglyphos, това не е ирония, ами когнитивен дисонанс или неспособността да приемаме чужди идеи противоречащи на собствената ни идеология.

Познато е и под друго име - религиозен фанатизъм.

Да, както най-добре личи от безкрайните теми за произхода на българите. :tooth:

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

отдавна, отдавна, колко отдавна да е?

и кое по-точно ладовете, неравноделните тонове или кое, защото всички тези неща я имат нещо общо с траките, я не.

а, неравноделните тонове, ами тях и в средна азия ги има

Най-ранните изследвания в тази посока са от края на 19 в. (1894 г.), но след като говориш за "неравноделни тонове", едва ли ще има смисъл да се запознаваш с тях. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Също така не виждам защо трябва да се притесняваме, че във фолклора ни има значително ориенталско влияние.

Не става дума за притеснение, поне не при мен. Аз обърнах внимание на ориенталското в народната ни музика, във връзка с темата. Определено смятам, че това също подпомогна поп-фолка.

Проблем с ориенталското в музиката нямаме, имаме проблем с ориенталското в манталитета си.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Доста е интересно да се чуят - първата се казва "March of the Bey's soldiers when besieging Belgrade"

Музиката може да ни прехврърли въображението в епохата много по-добре от разкази, защото е по-автентична.

Ето: http://www.classicsonline.com/catalogue/product.aspx?pid=225389

Действително интересно!

Честно казано, обаче не ми звучат автентично. Има и някакви унгарски влияния, дори се пее на унгарски, а и се разказва за падането на Унгария. Да не би да са съхранени покрай завоюването им? Странно. Прекалено по европейски са обработени. Все пак това не е XIX век, че да се усеща европейския полъх.

Трябва да кажа, че съм слушал турски фолклорни групи и това тук няма нищо общо. Това, което съм слушал и е било представяно за турски фолклор нямаше нищо общо и с кючеците. Аз дори бях изненадан.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не става дума за притеснение, поне не при мен. Аз обърнах внимание на ориенталското в народната ни музика, във връзка с темата. Определено смятам, че това също подпомогна поп-фолка.

Проблем с ориенталското в музиката нямаме, имаме проблем с ориенталското в манталитета си.

Смятам, че ориенталското сега дойде съвсем независимо от ориенталското в народната музика.

Много голямо впечатление ми направи, когато няколко пъти чалгаджийки, завършили народна музика, пееха народна песен - усещането беше съвсем различно, народното звучеше много по-културно и европейско (пък аз не съм му фен по принцип).

Личи си, че призванието им е "народното", не чалгата. Ама като падат оттам пари, какво да правят :post-20645-1121105496:.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

да, направил съм грешка.

написал съм "тонове" вместо "тактове"

е, и какво променя това?

ПП. Постът ми беше по повод забележката на zelas, после видях, че и tyrogliphos е писал, но независимо от моята грешка си остава фактът, че тези тактове не са монопол на една единствена култура.

Редактирано от scarecrow
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Каскадьоре, ти говориш за "официалния" ни фолклор. Естествено, че е много далеч от чалгата, особено като усещане за цивилизованост. Има обаче и един ъндърграунд във фолклора ни, според мен малко изследван. Мисля, че и той изигра своята роля. Вече дадох този пример, но ще повторя. Става въпрос за песни като тази: http://vbox7.com/play:cd4bc3ac

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Съжалявам, без тонколони съм ;) И пак съм по-добре ориентиран от зелас.

Има обаче и един ъндърграунд във фолклора ни, според мен малко изследван.

Въпросът е колко е значителен той. "Официалните" песни са записвани на терен, не са съчинявани за представителност.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Михов, винаги можеш да намериш следи на ориенталщина, все пак сме на границата с Азия.

Но не мога да се съглася, че това е спомогнало съществено за налагане на чалгата.

Както няколко пъти казах, тя не се зароди естествено, а бе наложена.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

съгласен съм с михов, че чалгата не се е появила от нищото.

но просто в началото на 90-те години започна да се издава масово (тогава все още на касети, после и на cd), след това "зае" доста от сръбската музика и освен това се превърна в стил бълващ на конвейер уникално тъпи текстове.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кратко точно и ясно!

Всъщност истината е, че поп-фолк културата е създадена от родната ни организирана престъпност. Първите две музикални компании, които издаваха в началото на 90-те години предвестниците на съвременната мутренска култура, бяха собственост на групировките СИК и ВИС.

"Фактът, че 85% от българското население са "привърженици" на този стил, е резултат от систематичното му разпространение от местните медии.

http://eltimir.ucoz.ru/news/koj_szdade_pop_folk_kulturata/2010-08-01-1114

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Уважавам Стоян Михалев, но нещата не са толкова прости. Действително мутрите инвестираха в стила, но първо, защото самите те са му привърженици, и второ, защото видяха комерсиалния му потенциал.

Нали не си мислите, че току така се създават нагласи, вкусове и предпочитания. Зад тях стоят много фактори, голяма част от които устойчиви и на подсъзнателно ниво. По тая логика, ако утре теоретично се появат милионери отнякъде и започнат да пропагандират класическата музика, дори и години наред, какъв успех мислите, че ще имат? Никакъв!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Не е до инакомислието, а до начина, по който общуваш. Често офф-топик, често с лични обиди, понякога с лош правопис, а сега и със закани. Ако ти се пише тук, просто ще го правиш с нормален неутрален тон - иначе нетът е широк.

Темата беше за произхода на чалгата у нас. Някой спомня ли си Хисарския поп?

Нещо любопитно - напоследък на мода идва нещо като "ретро" чалга - нови неща, които имитират най-просташките изпълнения от деветдесетте.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Чакам ноти на тракийска ръченица. Отде, по дяволите, я чу!!!!

Колкото и да е странно, има достатъчно данни за античната музика, включително за тракийската. А за ритмиката дори са запазени музикално-теоретични съчинения, които именно са използвани и от музиковедите, изследвали античните корени на нашия фолклор. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

То има и изпълнения на антична музика - нещо като музиковъдски реконструкции. Още ми се намира една аудиокасета 'Archaia 'ellHnikH mousikH, ама не мога да кажа доколко става дума за сигурна реконструкция и доколко - за упражнение по стил. Звучи любопитно, но по-скоро някак ориенталски, а не точно като нашите хора и ръченици.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!