Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
На много подарени вещи се е слагал дарителски надпис от рода на "на свети ...", но не че вещта е била на този светец, а че дарителят ги дарява на светаца. Това важи и за случаите, когато на манастир или черква се даряват реликви на друг светец.

сега, ако дарителят дарява тези мощи на Йоан, защо пък точно на него......Най-вероятно, защото църквата е негова. Ето как сам доказваш онова, което отхвърляш, че не е негова. След като църквата е негова, тогава мощите, погребани отдолу, и ненадписани, чии са? Ако са на друго лице, ще имат надпис. Ако нямат, значи са на патрона, защото се подразбира от само себе си.

  • Мнения 102
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Ще рече, че щом ап. Андрей е считан за основател на манастира, то е нормално да се очаква там да има и негови мощи. По света има много черкви посветени на св. Йоан Предтеча, но в тях няма негови мощи, но пък в замяна на това там често са погребани създателите на съответния храм.

Сега като си помисля,всъщност предположението,че това са мощите на св.Андрей не е никак лишено от логика,пък и много съседни народи всъшност май почитат него повече

грозна гледка, ама който за каквото е дошъл:)

Като не можем да бъдем домакини на Европейско по футбол,остават ни само светците и вампирите.Битката за душите на туристите продължава.

:drinks_cheers:

  • Потребител
Публикува (edited)

...Битката за душите на туристите продължава.

:drinks_cheers:

Не съм казал , ама пак повтарям :biggrin: - така трябва да бъде. Толкова светци има още и би трябвало и те да имат мощи, археолозите да не се ослушват ами да продължават да копат. В другите държави от всеки стар камък паметник /и пари/ правят, ние що да не можем. Трябва наново да поровят и до Малко Търново, този път може да намерят "мощите" и на Басет. :tooth:

Редактирано от JImBeam
  • Потребители
Публикува

aко ти се вярва в една лъжа - ок.

е, щом възприемаш религията като евтина туристическа атракция - значи всичко е наред.

Дори за по-безобидни изказвания възприемани, обаче като обида към вярващите в този форум преди време се раздаваха банове.

  • Потребители
Публикува

мисля, е ясно на всички, че туристите, които отиват в Рим са много различни от пияндурниците, които идват в слънчев бряг.

И още нещо. Евтин е морският рекреационен туризъм. Културният туризъм не е евтин, а скъп.

Българското черноморие има много голямо разнообразие от туристически ресурси, които обаче не се използват пълноценно. Мисля, че предвид начина по който се разви черноморието, трудно ще се излезне от стереотипа на утвъдения вече алкохолен туризъм.

  • Потребител
Публикува

Черноморието е бъкано с антропогенни ресурси, ще рече обекти на културния и поклонническия туризъм, добавяме към тях странджа - прекрасен пример за еко и селски туризъм; спа-туризмът има прекрасни условия да се развихри и се вихри, винен туризъм и какво ли още не....

  • Потребител
Публикува (edited)

Дори за по-безобидни изказвания възприемани, обаче като обида към вярващите в този форум преди време се раздаваха банове.

Ти пък, модератор модератору око не вади, най много ти да го отнесеш, че им даваш акъл как да си вършат работата :tooth:,

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Не съм казал , ама пак повтарям :biggrin: - така трябва да бъде. Толкова светци има още и би трябвало и те да имат мощи, археолозите да не се ослушват ами да продължават да копат. В другите държави от всеки стар камък паметник /и пари/ правят, ние що да не можем. Трябва наново да поровят и до Малко Търново, този път може да намерят "мощите" и на Басет. :tooth:

И аз не съм против - нека да има.Даже има много повече по нашите земи от едни светци и вампири.А трябва да се рекламират.С филми художествени,дето обикновенните хора ги гледат.А сюжети хич не липсват.Макар,че някои на франсетата хич няма да им харесат... :biggrin:

  • Глобален Модератор
Публикува

Ти пък, модератор модератору око не вади, най много ти да го отнесеш, че им даваш акъл как да си вършат работата :tooth:,

с какво пък съм накърнил чувствата на вярващите? И що никой вярващ не се обади в тоя случай? :smokeing:

  • Глобален Модератор
Публикува

Аз съм вярващ, съкрушен съм, цяла нощ ревах, сърцето ми се къса от думите ти, толкова съм разстроен, че едвам се държа.

оу, приеми тогава най-искрените ми извинения, трупопоклоннико. :laugh:

  • Потребител
Публикува

... толкова съм разстроен, че едвам се държа.

Пий бързо Смекта че да не стане белята :tooth:

  • Потребители
Публикува

вероятността да са от една и съща част от тялото е нулева. За да сравниш костица от дясно бедро, ти трябва да имаш насреща цялото бедро, не друга частица от него. Капиши?

кутийките са намерени една до друга. Всичко друго, което си написал, няма нито едно доказателство, просто своеволни хипотези и допускания.

под престола се слагат мощи на мъченици, или мощи на патрона.

Ами експертното изследване на сравняване на част от тялото в случая ще протече съвсем лесно - взима се зъбът и се гледа дали на някоя от 7 - те глави не липсва такъв зъб. Ако всички няма такава липса се гледа черепа на ап. Андрей и ако там липсва този зъб - готово.

Кутийките не са намерени една до друга, а на разстояние 1.20м. една от друга. За пропорциите на храма това разстояние ама никак не е малко. Лошото е, че агентите го удариха на лъжи и от един момент насетне почна да се губи вярната информация и да се пишат само глупости. Най-вероятно при тези разстояния и дълбочини кутийките да са положени в земята по различно време - между няколко години и няколко века.

Под престола се слагат мощи на мъченици, защото храмовете са се правели в началото на места, където е бил гроба на някой мъченик.

В малката кутийка по-скоро е съдържала частицата от кръста.

http://reporter.blog.bg/novini/2010/08/01/otvoriha-relikvariia-s-moshtite-na-sv-ioan-krystitel-v-sozop.585185

Надписите на кутийката са:

Единият е "Господи, помагай на твоя раб Тома", а на другата страна на кутийката пише "Свети Йоан". И има и датата на храмовия празник. Това е от ерата преди Великите Казимиро-Тервело-Кириливочи лъжи. В следващата епоха вече надписа беше стъкмен на: „По божията воля раба Тома да пренесе мощите на Св. Йоан” - каквото разбира се не пише на кутийката.

Ето как е описано намирането на кутийката по времето когато Казимир само беше почнал да чува Божия глас, но не беше почнал да лъже в хор с агентите Тервел и Кирилович:

300 на 100 съм сигурен, защото това се потвърждава от друга находка, която бе само на 1.20 м западно в същия пласт от реликвария, който открихме. Колкото ще и парадоксално да прозвучи за скептиците, май са прави мои колеги и от България, и извън България: Явно, Казимире, Господ е решил ти да направиш това и да ти поднесе допълнителния дар заради скептиците с надписа върху една малка каменна кутийка.

http://marica.bg/show.php?id=32383

Съдейки по мястото на което обикновено е св. престол 1.20м. западно може да се окаже, че кутийкита си е била направо извън черквата.

Тогава все още се споменаваха и мощите на св. Андрей, а като почна великолъженето забравиха за тях. Но ей го Казимир ог времето преди лъжите:

За да стане Созопол притегателен център за поклонници, ще помогне и наличието на частица от светите мощи на апостол Андрей, частица от Светия кръст - три важни елемента, които могат да разпалят любопитството и у вярващите, и у любопитковците, и у скептиците

Още повече се засегнах сега. ша ида да са фърля от терасата.

това с хвърлянето от терасата не е ли прекалено банално. Ще е по-атрактивно ако струпаш 10кг. тротил под паметника на Съветската армия и се взривиш. :tooth: Дори може да привлечеш туристи, които да искат да си вземат парченце от паметника за сувенир. И тъй като Нови Иерусалим е вече Созопол, то София ще стане нова Мека към която да се стичат любители на вампири и разкъсани трупове.

  • Потребител
Публикува
Ами експертното изследване на сравняване на част от тялото в случая ще протече съвсем лесно - взима се зъбът и се гледа дали на някоя от 7 - те глави не липсва такъв зъб. Ако всички няма такава липса се гледа черепа на ап. Андрей и ако там липсва този зъб - готово.

главите, които визираш, са фрагменти от глави, и фрагменти от челюсти. да не говорим, че няма никаква гаранция, че са на едно лице, и то е Св. Йоан.

Кутийките не са намерени една до друга, а на разстояние 1.20м. една от друга. За пропорциите на храма това разстояние ама никак не е малко. Лошото е, че агентите го удариха на лъжи и от един момент насетне почна да се губи вярната информация и да се пишат само глупости. Най-вероятно при тези разстояния и дълбочини кутийките да са положени в земята по различно време - между няколко години и няколко века.

кутийките са една до друга. 1.20 е нищо разстояние, а най-важното е, че са в една и съща част на храма - в абсидата, под олтара. на какво разстояние са няма значение. и няма как да са положени в различно време - това е напълно невъзможно. никой няма да ти даде да копаеш под олтара. това да не е ВиК. Полага се нещо в момента на строителството и точка. не се вади, не се копае, не се рови повече.

Под престола се слагат мощи на мъченици, защото храмовете са се правели в началото на места, където е бил гроба на някой мъченик.

или мощи на патрона.

но сега пък твърдиш.

В малката кутийка по-скоро е съдържала частицата от кръста.

значи според теб кръстът е мъченик? кое от двете последно - мъченици ли се полагат под олтара, или празни кутийки от кръстове? постоянниш противоречия изникват при твоята теория.

  • Потребители
Публикува

Никога не съм твърдял, че в малката кутийка е имало мощи, защото тя не се е намирала под престола. На 1.20 западно от престола може да значи, че е била даже извън църквата. В смисъл, че св. престол е до западната стена (абсидата), а в някои по-малки черкви дори е долепен до нея. Тъй че 1.20м. западно може да означава, че е на известно разстояние извън стените на храма.

За разлика от мощите, частицата от кръста се побира в малката кутийка.

Иначе казано в малката кутийка е била донесена частицата от кръста, а в реликвария са частици от мощите на ап. Андрей. На малката кутийка просто пише, че на празника на рождеството на св. Йоан, той е подарил на манастира "Кв. Йоан" частица от св. Краст. Друга част от мощите на ап. Андрей са си били в самия Созопол и докато реликвите бяха в черквата "Св. Георги" кутиите си бяха наредени една до друга.

  • Потребител
Публикува
На малката кутийка просто пише, че на празника на рождеството на св. Йоан, той е подарил на манастира "Кв. Йоан" частица от св. Краст.

не, не пише това. в момента интерпретираш оригиналния надпис точно както прави и Попконстантинов.

то в малката кутийка се попиба и бомбон, но това не значи, че е имало бомбони в нея.

двете кутиийки са намерени вътре в църквата, в олтарното пространство, вътре в абсидата. точно и ясно. олтарът не е само масата, а цялото пространство зад иконостаса, символизиращо пещерата, в която е роден Христос, и неговия гроб, това е специфично място, обособено както физически, така и ритуално, и в него не се поставя що да е.

  • Потребител
Публикува

кутийките са една до друга. 1.20 е нищо разстояние, а най-важното е, че са в една и съща част на храма - в абсидата, под олтара. на какво разстояние са няма значение. и няма как да са положени в различно време - това е напълно невъзможно. никой няма да ти даде да копаеш под олтара. това да не е ВиК. Полага се нещо в момента на строителството и точка. не се вади, не се копае, не се рови повече.

Алва, я си признай че ти си ги закопал там :tooth:

  • Потребители
Публикува

На кугейката пише:

"Свети Йоан/"Господи, помагай на твоя раб Тома"

На печата на епископа на Главиница, като пише:

Μήτηρ Θεοῦ. / Κύριε βοήθει Μιχαὴλ ἐπισκόπῳ τῆς Γλαβινίτζης

Богородица/ Господи, помагай на Михаил, епископ на Главиница

Това означава ли, че в печата са се намирали мощи на Богородица?

На печата на кюстендилския епископ пише пък:

῾Ο ἅγιος Νικηφόρος. / Θεοτόκε βοήθει Νικηφόρῳ ἐπισκόπῳ Βελεβουσδίου

А пък щом на печата на Созополския епископ пише:

῾Ο ἅγιος Θεόδωρος. / Θεοδώρῳ ἐπισκόπῳ Σωζοπόλεως

Туй значи ли, че в реликвария има мощи на св. Теодор СТратилат?

На кутийката има щаблонен надпис и той изобщо не означа, че в нея са били мощите на св. Йоан Кръстител, а още по-малко да са били пренасяни в нея.

  • Потребител
Публикува

На кугейката пише:

"Свети Йоан/"Господи, помагай на твоя раб Тома"

На печата на епископа на Главиница, като пише:

Μήτηρ Θεοῦ. / Κύριε βοήθει Μιχαὴλ ἐπισκόπῳ τῆς Γλαβινίτζης

Богородица/ Господи, помагай на Михаил, епископ на Главиница

Това означава ли, че в печата са се намирали мощи на Богородица?

На печата на кюстендилския епископ пише пък:

῾Ο ἅγιος Νικηφόρος. / Θεοτόκε βοήθει Νικηφόρῳ ἐπισκόπῳ Βελεβουσδίου

А пък щом на печата на Созополския епископ пише:

῾Ο ἅγιος Θεόδωρος. / Θεοδώρῳ ἐπισκόπῳ Σωζοπόλεως

Туй значи ли, че в реликвария има мощи на св. Теодор СТратилат?

На кутийката има щаблонен надпис и той изобщо не означа, че в нея са били мощите на св. Йоан Кръстител, а още по-малко да са били пренасяни в нея.

печат е едно. реликварий е съвсем различно. Няма никаква логика в реликварий с мощи на един светец, да е изписано името на съвсем различен светец.

  • Потребители
Публикува

печат е едно. реликварий е съвсем различно. Няма никаква логика в реликварий с мощи на един светец, да е изписано името на съвсем различен светец.

Аз не твърдя, че е било реликварий. Пък и не виждам смисъл да се прави каменна кутийка с посветителски надпис само за пренасяне на мощи.

Надписа на кутийката е стансартен и както се видя такива има и на много печати. Тъй че "кутийката" може да е служила за много неща и в нея въобще да е нямало мощи или реликви.

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Обърнете внимание в показания филм на Нешънъл Джеографик: мощите не се събират в малката кутийка. Една французойка се опита да ги напъха вътре и се видя , че не става. Тъй , че явно между мощите и надписа Св. Йоан няма връзка и напразно са са се упражнявали в сакрална археология, то иска и известна адекватност и елементарна съобразителност. Да са живи и здрави , щото ако бяха опитни представяте ли какви небивалици , че и по-големи от сегашните щяхме да слушаме. Пак издънка за старите ченгета кости плюс кутия, ама е нужно и да ги събереш. Б.Д. май няма операция, в която да не се е провалил.Представете си за каква ченгиджийници ства дума , щом след всички издънки още продължава да разпределя националнто културно наследство.

  • Потребител
Публикува

мощите са на Йоан Кръстител, има достатъчно доказателства за това, безспорно е.

А само и единствено бивши служители на ДС трябва да управляват държавата и да се разпореждат с всичко. Те са най-подготвените и квалифицирани хора в тая държава.

  • Потребители
Публикува

В най-добрия случай можем да кажем, че мощите са били смятани за тези на св. Йоан Кръстител, когато са поставяни в ковчежето.

А това за най-добре подготвените кадри... Боже, прибери Си вересиите :tooth:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!