Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

В Гърция е малко по-кротко. Там никой не казва, че това е антимузика, както реагираме снобите на нашата си чалга. По-скоро в Гърция има фенове на "гръцкото" и такива, които го избягват и се майтапят, че е "музика за туристи" - което си е донякъде вярно. Но и в Гърция никога не са се появявали неща като "Радка-пиратка" и "Тирбушона в тапата". Докато при нас под поп-фолк се имат предвид две всъщност различни неща - от една страна романтични песнички със съмнителна художествена стойност, които лека-полека заприличват на обикновен поп; а от друга - страховити в самодоволството си простащини с шокиращо тъп текст и демонстративно маанаджийско изпълнение. Последните на практика са непознати в "гръцкото", а у нас може би са истинската реакция не само срещу Запада, но и срещу всичко, претендиращо за елитарност извън чисто материалния й смисъл.

http://www.youtube.com/watch?v=sfhJtdfrvlE

:w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

  • Мнения 123
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

A zenekar a magyar és a dél-kelet-európai népi tradíciókban gyökörező, ám alapvetően városi zenét játszik. 2006-ban jelent meg első lemezünk, Sabir címmel. 2010 tavaszán jelenik meg a második, Erdő, erdő címmel.

Оркестърът свири градска музика на базата на унгарски и юго-източни музикални основи. В 2006 година пускат първата си плоча с заглавие Сабир. През пролетта на 2010 ще пуснат втората с заглавие Горо, горо.

http://www.chalga.hu/zenekar.html

:punk: :punk: :punk:

  • Потребител
Публикува

Много ми е интересно как Португалеца и Глишев следят развитието на чалгата без да я слушат? Или само по публикации? Аз я слушам и на бачкането и в колата. На бачкането нЕма как, вокс попули, а в колата заради щерката, която все още слуша ( и когато забрави да смени станцията, а аз немам време да намеря едно спортно радио или две други с хитове или бг музика (нарочно не давам кои щото май е реклама?)). И тъй като си падам "педофил" си дискутирам тез въпроси с подрастващото поколение ;). За чалгата и нейното слушане при хора моя възраст не зная (нема такъв случай), абе даже да се напием пеем ма не чалга (може би не знаем текстовете, т.е. не са актуални за нас?). За хлапачките и хлапаците, вече текста не върши работа, а по-скоро клюките. Аз си наблягам на музиката, има попадения, но кат питам (щерката) тя ми обяснява всичко друго но не и музиката (кой с кого спал, кой кого окрал ;)).

Така, че да се правят генерални изводи, че чалгата е реакция на "западНизирането" на БГ е смело, но глупаво и неточно. Ама е и неВерно. Много се разхождам из БГ-то, от Тутракан през Паволче до Стоб. Чалга си се слуша, докат се обсъжда как пак ша се върнем в Испания ;).

  • Потребител
Публикува

Реакция на запада, само че в един конкретен момент и при един специфичен характер на западния поток. Но хубавото е, че това вече отшумява с канализирането на влиянията.

Може би греша,но аз пък винаги съм си мислела,че тази музика винаги се е слушала,само че при социализма не се толерираше и сега като се срути избуя на свобода,както и други неща,та покрай полезните култури и бурените... :smokeing:

Да, за Гърция и Сърбия със сигурност има. Знам го от първа ръка. Дискутирал съм със сърби и гърци по въпроса.

Мисля,че на всякъде е така дори в Англия и САЩ.

Ами, следим ние... облъчват ни.

Горките облъчени... :biggrin: за туй не може да заспите до среднощ..

  • Глобален Модератор
Публикува

През късния социализъм я слушаха разни хора, главно в провинцията или селата около София. Наистина не се толерираше.

Преди това обаче просто я няма, освен в някои маргинални кръгове, статистически пренебрежими.

Изпростява се и се масовизира културата през 20 век...

  • Потребители
Публикува

Ник, как да разбирам всичко това?

какви са тея голотии тука?

Ха,ха имаме поздрави от плажоветете на Рио :)

Иначе, Андреа Баника, певицата, е румънче..Хитовете и са супер, не мислиш ли?

  • Потребител
Публикува

Много ми е интересно как Португалеца и Глишев следят развитието на чалгата без да я слушат? Или само по публикации? Аз я слушам и на бачкането и в колата. На бачкането нЕма как, вокс попули, а в колата заради щерката, която все още слуша ( и когато забрави да смени станцията, а аз немам време да намеря едно спортно радио или две други с хитове или бг музика (нарочно не давам кои щото май е реклама?)). И тъй като си падам "педофил" си дискутирам тез въпроси с подрастващото поколение ;). За чалгата и нейното слушане при хора моя възраст не зная (нема такъв случай), абе даже да се напием пеем ма не чалга (може би не знаем текстовете, т.е. не са актуални за нас?). За хлапачките и хлапаците, вече текста не върши работа, а по-скоро клюките. Аз си наблягам на музиката, има попадения, но кат питам (щерката) тя ми обяснява всичко друго но не и музиката (кой с кого спал, кой кого окрал ;)).

Така, че да се правят генерални изводи, че чалгата е реакция на "западНизирането" на БГ е смело, но глупаво и неточно. Ама е и неВерно. Много се разхождам из БГ-то, от Тутракан през Паволче до Стоб. Чалга си се слуша, докат се обсъжда как пак ша се върнем в Испания ;).

Като каза, че щерка ти слушала чалга, се сетих, че имам и аз такъв период в меломанската си биография :w00t:

На 6-7-годишна възраст много харесвах гръцко - тогавашната чалга, щото българска такава почти нямаше - и мисля, че това не е лошо като за начало.

Сега съм на Dizzy Gillespie и под. Всяко нещо с времето си ;)

ПП Американска чалга може би има - това трябва да е кънтрито. Само че то за разлика от нашата е местно явление, патриотична е. С което е коренно различна от нашата чалга.

ПП2 Може би най-точен еквивалент е Франк Синатра. Захаросан и близък с мафията.

  • Потребител
Публикува

Не съм много сигурна, че бумът на чалгата е бунт срещу Запада. Признавам си, че тезата на автора не ми е ясна. Може и да е прав, но лично на мен не ми е изкристализирала. Етноритмите въздействат много първично /помня как едно от децата ни като беше почти бебе, чувайки чалга на пазара, започна инстинктивно да се подрусва ритмично/. Към това въздействие ако се прибави разбираем език и текстове с близки до сърцето теми - най-вече силно махленски с повече или по-малко вулгарен привкус - и ето как се харесва масово. Защо именно у нас възникна това в такива мащаби? Защо именно у нас това явление беше освен най-вулгарното и безвкусно, и най-неоригиналното, а силно копираше сръбската, гръцката и турската музика? Защото нямаме по принцип богато масово музикално наследство ли? /Имам убеждението, че българските задушевни песни "за маса" - "Хубава си моя горо" например, са много по-малко, в сравнение със сръбските и босненските, или пък с руските/. Защото през годините на тоталитаризма естрадата - развлекателната индустрия, беше до болка бедна и еднообразна? А дали това се е дължало на затвореността и ревността на утвърдената гилдия, която е правела навлизането на нови изпълнители трудно? Или по определение имаме занижени естетически критерии за забавление? /Свързано ли е това и с ниската ни политическа и гражданска култура?/ Някак си не ми се връзва тоталитарният режим, особено заради въздействието на СССР, и "бунтът среу Запада да са главните фактори. Според мен е някакъв ендемичен дефицит, нещо, за което не можем да обвиним външни злощастни исторически или политически фактори.

  • Глобален Модератор
Публикува

То кънтрито е местен американски фолклор, базиран на ирландските и английски песни на новодошлите. Може понякога да не е хай-клас, но има нещо важно и при него, и при подобни на него неща - в тях няма простотия, няма преднамерена маргинализация, принизяване и лумпенщина.

Като капак на всичко чалгата не е и българска, ами циганска. :mad::lac:

  • Потребител
Публикува

Не , бе хора, няма реакция. Това си е просто една разпищолена простащина - плод на гримасите на времето ни. И негова илюстрация, като грозната архитектура.

Естествено, че е простащина КГ, нали точно простащината се опитваме да обясним. Под чалга имам предвид всичко, не само музиката.

Много ми е интересно как Португалеца и Глишев следят развитието на чалгата без да я слушат? Или само по публикации? Аз я слушам и на бачкането и в колата. На бачкането нЕма как, вокс попули, а в колата заради щерката, която все още слуша ( и когато забрави да смени станцията, а аз немам време да намеря едно спортно радио или две други с хитове или бг музика (нарочно не давам кои щото май е реклама?)). И тъй като си падам "педофил" си дискутирам тез въпроси с подрастващото поколение ;). За чалгата и нейното слушане при хора моя възраст не зная (нема такъв случай), абе даже да се напием пеем ма не чалга (може би не знаем текстовете, т.е. не са актуални за нас?). За хлапачките и хлапаците, вече текста не върши работа, а по-скоро клюките. Аз си наблягам на музиката, има попадения, но кат питам (щерката) тя ми обяснява всичко друго но не и музиката (кой с кого спал, кой кого окрал ;)).

Така, че да се правят генерални изводи, че чалгата е реакция на "западНизирането" на БГ е смело, но глупаво и неточно. Ама е и неВерно. Много се разхождам из БГ-то, от Тутракан през Паволче до Стоб. Чалга си се слуша, докат се обсъжда как пак ша се върнем в Испания ;).

последните две изречения от поста ти прекрасно илюстрират основната теза, която изложих.

  • Глобален Модератор
Публикува

Съгласен съм с всичко, само имам резерви, че е някаква особена "реакция". Причините са главно вътрешни и по-скоро индиректно отнесени към общите процеси на западната култура "на настоящия етап"..

  • Потребител
Публикува

То кънтрито е местен американски фолклор, базиран на ирландските и английски песни на новодошлите. Може понякога да не е хай-клас, но има нещо важно и при него, и при подобни на него неща - в тях няма простотия, няма преднамерена маргинализация, принизяване и лумпенщина.

Като капак на всичко чалгата не е и българска, ами циганска. :mad::lac:

Ирландиците и англичананите в САЩ са също две различни културни общности, каквито са българите и циганите.

Съгласен съм с всичко, само имам резерви, че е някаква особена "реакция". Причините са главно вътрешни.

В един глобален свят нищо не е вътрешно.

Как ще са вътрешни, след като 90% от чалгата иде отвън.....Айде да се мисли малко.

  • Потребител
Публикува

Пак ще акцентирам върху основните постановки в тезата. Нека сравним чалгизацията с несторианството и монофизима. Защо?

Защото близкоизточната цивилизация по онова време има същия контакт с елинската, какъвто нашата православна има днес със западната. Това са два напълно сравними и уникални исторически периоди на две последователни срещи между цивилизации и следва да анализираме проблема в този контекст.

Първо, имаме вклъчване на близкоизточната цивилизация в елинския свят. Така, както имаме включване на източноправославната цивилизация в моделната западна към 19 век.

Второ, широките маси на близкоизточната цивилизация откликват на включването си в елинската около...да видим 300-400 години след фактическото си включване по различен начин - с юдеизъм, зороастризъм, християнство, нестрорианство, монофизизъм, ислям. Християнството и ислямът са чисто нови религии, резултат от културна панмиксия. Юдеизмът и зороастризмът са вече съществуващи религии към момента на римското завоевание, но и те формирани векове преди това, при предходни срещи на цивилизации.

Несторианството и монофизмът са особени реакции. След като масите приемат религията т.е ценностите на покорителя, се опитват да ги деелинизират, лишат от всичко елинско в тях.

Чалгизацията като широкомащабно явление е същото. Веднъж включени в западния свят, минават десетилетия и даже векове, и сега се опитваме да деозападним западното, което сме приели. Да го деозападним, т.е откликваме му чрез ориентализъм.

  • Глобален Модератор
Публикува

Не съм много сигурна, че бумът на чалгата е бунт срещу Запада. Признавам си, че тезата на автора не ми е ясна. Може и да е прав, но лично на мен не ми е изкристализирала. Етноритмите въздействат много първично /помня как едно от децата ни като беше почти бебе, чувайки чалга на пазара, започна инстинктивно да се подрусва ритмично/. Към това въздействие ако се прибави разбираем език и текстове с близки до сърцето теми - най-вече силно махленски с повече или по-малко вулгарен привкус - и ето как се харесва масово. Защо именно у нас възникна това в такива мащаби? Защо именно у нас това явление беше освен най-вулгарното и безвкусно, и най-неоригиналното, а силно копираше сръбската, гръцката и турската музика? Защото нямаме по принцип богато масово музикално наследство ли? /Имам убеждението, че българските задушевни песни "за маса" - "Хубава си моя горо" например, са много по-малко, в сравнение със сръбските и босненските, или пък с руските/. Защото през годините на тоталитаризма естрадата - развлекателната индустрия, беше до болка бедна и еднообразна? А дали това се е дължало на затвореността и ревността на утвърдената гилдия, която е правела навлизането на нови изпълнители трудно? Или по определение имаме занижени естетически критерии за забавление? /Свързано ли е това и с ниската ни политическа и гражданска култура?/ Някак си не ми се връзва тоталитарният режим, особено заради въздействието на СССР, и "бунтът среу Запада да са главните фактори. Според мен е някакъв ендемичен дефицит, нещо, за което не можем да обвиним външни злощастни исторически или политически фактори.

Амин! Точно това е сърцевината на нещата! :good:

После има и още нещо - бъллгарският фолклор е твърде висш. България не успява да развие типичния за "националните" държави градски фолклор от 20 век, който запълва именно тази първична празнина.

Нещата просто трябва да се разглеждат исторически и конкретно - (само не ме упреквайте тука в политики, това са просто факти). През 1944 г. българската хм, как да я кажа, не съм професионалист, но "средна" култура е общо взето достатъчно на ниво. И не само тя, изобщо българската култура.

Започва обаче голямата намеса на новата държава, която не само я поощрява, но и казва как да става всичко, каква да е естетиката, появяват се художествени съвети.... И ако отначло имаме подкрепа на чисто националната музика, откъдето имаме и плеяда народни певци, процес, започнал още преди 1944 г., от началото на 60-тте фоклорът на България става от народен на ансамблов почти изцяло.

Резултатите не закъсняват. Паралелно с настъпващия в обществото житейски цинизъм, само за около 15 г. Българския народ е потънал в сръбска и гръцка музика със съмнително качество. Всъщност понякога и с добро качество, но и в Гърция и осоебено Югославия процесите на падане на нивата течаха с пълна сила и това се отрази и у нас.

Парадоксално в късния социализъм това започна да се преодолява, появи се вълна от български рок и т.н., но всичко пак беше половинчато, несвободно достатъчно. След 1990 г. вече знаете - даунгрейд отвсякъде.

  • Потребител
Публикува

Ето пак ще приложа един аналитичен метод при анализа на проблема.

Значи кои общества имат чалга от типа, който се шири у нас? Ами това са Гърция, Сърбия, България евентуално Румъния и Турция. Турция я изключваме от списъка.

Кое е общото значи между цитираните горе балкански държави, та да имат развиято общ феномен.

- и петте балкански държави първоначално са част от една достатъчно добре изразена цивилизация, православнохристиянската

- и петте държави в последствие имат достатъчно добре изразено ориенталско преживяване или опит

- и петте държави след ориенталския си период се тръгнаха по пътя на озападняването.

Сега, в тези критерии слагам и Турция, ако трябва ще се обоснова.

Значи, за да имаме чалга от нашия тип някъде по света, трябва да са изпълнени и трите условия. Ако и едно от тях не е, чалга като нашата няма. Пример е Русия. При нея първото и последното условие са изпълнени, но второт не е.

Така. Ако търсим причини в степента на чалгизация на тези 5 държави, ще ги намерим в различията по степетие на едно тези три условия. Нека сега видим в кои общества чалгата беше застъпена първоначално, къде беше по-ярко изразена, и къде реакцията срещу нея е най-слаба, с две думи кои са най-чалгаджийските общества? Ами Гърция и Сърбия разбира се, откъдето внесохме ние. Румъния също влиза в тоя кюп.

Значи имаме интензивност на чалгата, съчетана с малка реакция в Гърция и Сърбия, и по-силна реакция и доста по-късно навлизане в България, която внесе чалга от Гърция и Сърбия.

Това означава, че след като има разлики между Гърция и Сърбия от една страна, и България от друга, значи Гърция и сърбия имат нещо различно по някое от трите условия в сравнение с нас. Кое е това различно условие. Ако го открием, то е основният проблем и причина. Но, внимание, то трябва да важи и за двете.

Православното наследство ли е? У Гърция е по-силно, но у Сърбия не е. Значи отпада.

Ориенталското минало ли е? Очевидно не, понеже и у Гърция, и у Сърбия то беше по-краткотрайно в сравнение с България с около век.

Ами остава озападняването. Гърция и Сърбия се озападняват и са изложени на по-интензивни западни влияния от България поради няколко причини. Няхното озападняване трае с около век повече, отколкото нашето. Първо, завладяни са с малко по-късно от България от турците, второ, освободиха се с около 50 години преди нас, и трето, еданта нямаше комунизъм, а втората беше изложена на много по-силни западни влияния през социалистическия си период в сравнение с България. Като съберем сумарно, се оказва, че и Гърция, и Сърбия имат по-продължително и интензивно западно влияние от България.

Значи това е отличителната им черта от България. Резултат - там чалгизацията бе първоначално, изконно и по-естествено и интензивно приета. И няма възгледи да отшуми.

Заключение - различията в степента на озападняване и продължителността на западните влияния между Гърция, Сърбия и България доведоха до различия в степента на чалгизация. Повече западни влияния - повече чалга.

Нещо повече. Характерът на озападняване рефлектира върху чалгизацията. Западните влияния в Гърция и Сърбия са продължителни и умерени, резултатът е една устойчива и умерена чалгизация. В България влянията след 1989 бяха бурни и интензивни, резултатът е дива и избуяваща взривоопасна чалга.

Напълно в контекста на основната ми теза.

Амин! Точно това е сърцевината на нещата! :good:

После има и още нещо - бъллгарският фолклор е твърде висш. България не успява да развие типичния за "националните" държави градски фолклор от 20 век, който запълва именно тази първична празнина.

Нещата просто трябва да се разглеждат исторически и конкретно - (само не ме упреквайте тука в политики, това са просто факти). През 1944 г. българската хм, как да я кажа, не съм професионалист, но "средна" култура е общо взето достатъчно на ниво. И не само тя, изобщо българската култура.

Започва обаче голямата намеса на новата държава, която не само я поощрява, но и казва как да става всичко, каква да е естетиката, появяват се художествени съвети.... И ако отначло имаме подкрепа на чисто националната музика, откъдето имаме и плеяда народни певци, процес, започнал още преди 1944 г., от началото на 60-тте фоклорът на България става от народен на ансамблов почти изцяло.

Резултатите не закъсняват. Паралелно с настъпващия в обществото житейски цинизъм, само за около 15 г. Българския народ е потънал в сръбска и гръцка музика със съмнително качество. Всъщност понякога и с добро качество, но и в Гърция и осоебено Югославия процесите на падане на нивата течаха с пълна сила и това се отрази и у нас.

Парадоксално в късния социализъм това започна да се преодолява, появи се вълна от български рок и т.н., но всичко пак беше половинчато, несвободно достатъчно. След 1990 г. вече знаете - даунгрейд отвсякъде.

Никаква сърцевина не е това. Защото не обяснява чалгата в Гърция например.

  • Потребител
Публикува

Колко голям е българският медия пазар.

В чии ръце са теле и радиокомпаниите?

Кои инвестират в поп, фолк, рок, класическата музика?

Не ми се вярва да има повече от 1-2 групи които държат в ръце работите.

И ако гледам в чий интерес е денонощно да пищят зорните и да се гърчат на нещо подобно кючек....

Става ясно.

:vertag: :vertag: :vertag:

  • Потребител
Публикува

Собствеността на медиите, държавната политика, институциите и тн. нямат решаващо значение в този случай. През комунизма примерно всички институции, медии и тн. бълваха естрада, но това не доведе до всеобщ уклон към мелодичната музика, нали? Точно обратното.

  • Потребител
Публикува

В чии ръце са теле и радиокомпаниите?

На ДС.

Кои инвестират...

Предимно хора от номенклатурата, ДС и близките им инвестират в чалгата.

Което подкрепя моята версия :)): Това е сърцевината :w00t::good:

Всъщност и по-горните неща го потвърждават. През комунизма тоталитарната държава инвестирала в естрада и ансамблов фолклор (това го подчертах и в моята тема за чалгата). След минаването на тази върхушка в нелегалност тя прехвърля инвестициите си в също такава нелегална преди музика.

От ясно по-ясно. Ама много хора ги влече неясното и това си е.

  • Потребител
Публикува

напротив Каскадьоре, напълно я оборва.

Защото същите тези, които държаха медиите и културата през 90те, държаха медиите, властта и всичко останало ипрез 80те. През 90те облъчваха народа с чалга, а през 80те с естрада. Само че естрадният период не събуди такава популярност на естрадата, каквато събуди чалгата. Значи има друг фактор, непредвидим за теб.

  • Потребител
Публикува
Само че естрадният период не събуди такава популярност на естрадата, каквато събуди чалгата. Значи има друг фактор, непредвидим за теб.

Допреди 20 години държавата беше устроена "неестествено" - плановата икономика е неестествена, ако за някого не е ясно.

Ситуацията след началото на прехода е естествена, макар и порочна.

По същия начин преди напред бяха бутани непопулярни стилове - неестественото се проявява и в културата.

След промените и това се промени.

  • Потребител
Публикува

И какво като ситуацията е естествена. това не обяснява защо хората в естествена ситуация приеха чалгата по-лесто от рока например, който също беше нелегален. И цялата западна забавна музика.

Пак казвам. Твоят модел не може да обясни чалгизацията на Гърция или Турция. Изключва ги. Говориш само за България, а явлението първо не е само у нас, и второ, нашата чалга идва именно отвън.

аз давам сравнителен модел и анализ на 5те балкански държави и търся общите условия и фактори, едновременно във всички.

Ето пак давам.

Ето пак ще приложа един аналитичен метод при анализа на проблема.

Значи кои общества имат чалга от типа, който се шири у нас? Ами това са Гърция, Сърбия, България евентуално Румъния и Турция. Турция я изключваме от списъка.

Кое е общото значи между цитираните горе балкански държави, та да имат развиято общ феномен.

- и петте балкански държави първоначално са част от една достатъчно добре изразена цивилизация, православнохристиянската

- и петте държави в последствие имат достатъчно добре изразено ориенталско преживяване или опит

- и петте държави след ориенталския си период се тръгнаха по пътя на озападняването.

Сега, в тези критерии слагам и Турция, ако трябва ще се обоснова.

Значи, за да имаме чалга от нашия тип някъде по света, трябва да са изпълнени и трите условия. Ако и едно от тях не е, чалга като нашата няма. Пример е Русия. При нея първото и последното условие са изпълнени, но второт не е.

Така. Ако търсим причини в степента на чалгизация на тези 5 държави, ще ги намерим в различията по степетие на едно тези три условия. Нека сега видим в кои общества чалгата беше застъпена първоначално, къде беше по-ярко изразена, и къде реакцията срещу нея е най-слаба, с две думи кои са най-чалгаджийските общества? Ами Гърция и Сърбия разбира се, откъдето внесохме ние. Румъния също влиза в тоя кюп.

Значи имаме интензивност на чалгата, съчетана с малка реакция в Гърция и Сърбия, и по-силна реакция и доста по-късно навлизане в България, която внесе чалга от Гърция и Сърбия.

Това означава, че след като има разлики между Гърция и Сърбия от една страна, и България от друга, значи Гърция и сърбия имат нещо различно по някое от трите условия в сравнение с нас. Кое е това различно условие. Ако го открием, то е основният проблем и причина. Но, внимание, то трябва да важи и за двете.

Православното наследство ли е? У Гърция е по-силно, но у Сърбия не е. Значи отпада.

Ориенталското минало ли е? Очевидно не, понеже и у Гърция, и у Сърбия то беше по-краткотрайно в сравнение с България с около век.

Ами остава озападняването. Гърция и Сърбия се озападняват и са изложени на по-интензивни западни влияния от България поради няколко причини. Няхното озападняване трае с около век повече, отколкото нашето. Първо, завладяни са с малко по-късно от България от турците, второ, освободиха се с около 50 години преди нас, и трето, еданта нямаше комунизъм, а втората беше изложена на много по-силни западни влияния през социалистическия си период в сравнение с България. Като съберем сумарно, се оказва, че и Гърция, и Сърбия имат по-продължително и интензивно западно влияние от България.

Значи това е отличителната им черта от България. Резултат - там чалгизацията бе първоначално, изконно и по-естествено и интензивно приета. И няма възгледи да отшуми.

Заключение - различията в степента на озападняване и продължителността на западните влияния между Гърция, Сърбия и България доведоха до различия в степента на чалгизация. Повече западни влияния - повече чалга.

Нещо повече. Характерът на озападняване рефлектира върху чалгизацията. Западните влияния в Гърция и Сърбия са продължителни и умерени, резултатът е една устойчива и умерена чалгизация. В България влянията след 1989 бяха бурни и интензивни, резултатът е дива и избуяваща взривоопасна чалга.

Напълно в контекста на основната ми теза.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ирландиците и англичананите в САЩ са също две различни културни общности, каквито са българите и циганите.

В един глобален свят нищо не е вътрешно.

Как ще са вътрешни, след като 90% от чалгата иде отвън.....Айде да се мисли малко.

Идва отвън, но се и създава вътре и най-важното - възприема се. Вътрешни са причините, външно за българската култура е явлението..

Англичаните и ирландците в америка всъщност са доста сходни култури.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!